اسامی روزهای هفته جهانی فضا، کاربرد ماهواره ها در بهبود زندگی

به گزارش وبلاگ یاسی، سعید قربانی در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه کمیته جهانی برگزاری مراسم هفته فضا، شعار ماهواره ها زندگی را بهتر می نمایند را به عنوان شعار سال 2020 هفته جهانی فضا مشخص نموده است، گفت: سازمان فضایی ایران نیز در راستای همراهی با برگزاری این رویداد، برای هر کدام از روزهای این هفته شعاری را با هدف ترویج و توسعه دانش فضایی درنظر گرفته است.

اسامی روزهای هفته جهانی فضا، کاربرد ماهواره ها در بهبود زندگی

وی با بیان اینکه همه ساله روزهای 4 تا 10 اکتبر (13 تا 19 مهرماه) به عنوان هفته دنیای فضا برگزار می گردد، گفت: در سال 1999، مجمع عمومی سازمان ملل، قطعنامه ای را تصویب کرد که به موجب آن، چهارم تا دهم اکتبر هر سال به عنوان هفته دنیای فضا، درنظر گرفته شد. هدف از این کار، ترویج و توسعه دانش فضایی و آشنا کردن مردم و جوانان از نقش فناوری فضایی در زندگی انسان ها روی زمین اعلام شد.

دبیر هفته دنیای فضا با اشاره به اینکه این هفته حد فاصل دو رویداد تاریخی فضایی یعنی پرتاب نخستین ماهواره دنیا (اسپوتنیک) و امضای نخستین معاهده استفاده صلح آمیز از فضای ماوراء جو در سازمان ملل انتخاب شده است، ادامه داد: کمیته دنیای برگزاری مراسم هفته فضا، در هر سال شعاری را برای آن در نظر می گیرد. هدف از این کار، همسو کردن فعالیت ها و برنامه های گروه های مختلف در سراسر دنیا، در راستای هدفی مشترک است.

قربانی گفت: سال جاری هفته دنیای فضا (wsw2020) با شعار ماهواره ها زندگی را بهتر می نمایند برگزار می گردد که این موضوع نشان دهنده اهمیت فناوری فضایی در بهبود کیفیت زندگی روی کره زمین است و مطابق اهداف معین شده در این شعار، فناوری های نوظهور مانند هوش مصنوعی می توانند در استفاده از داده های فضایی بسیار موثر باشند.

وی تاکید نمود: از این رو سازمان فضایی ایران نیز در نامگذاری روزهای این هفته، شعار روز یکشنبه 13 مهر را ماهواره ها زمینه ساز تحول در ارتباطات انتخاب نموده است. در همین حال روز دوشنبه 14 مهرماه با عنوان ماهواره ها زیربنای توسعه آموزش و سلامت نامگذاری شده است.

دبیر هفته دنیای فضا گفت: روز سه شنبه 15 مهر، با شعار ماهواره ها و بهبود مدیریت مخاطرات طبیعی و محیط زیست نامگذاری شده است و برای روز چهارشنبه 16 مهرماه نیز عنوان توسعه کشاورزی نوین با ماهواره ها انتخاب شده است.

به گفته وی، کمیته برگزارنماینده هفته دنیای فضا، روز پنجشنبه 17 مهرماه را با عنوان ماهواره ها و مدیریت هوشمند شهری و روز آدینه 18 مهر را با عنوان فناوری فضایی، ماهواره ها و شناخت دنیا هستی نامگذاری نموده است و عنوان خدمات نوین ناوبری و موقعیت یابی با ماهواره ها برای شنبه 19 مهرماه درنظر گرفته شده است.

قربانی تاکید نمود: در راستای نامگذاری روزهای این هفته، برنامه های ترویجی و کاربردی در کل کشور برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اسامی روزهای هفته جهانی فضا، کاربرد ماهواره ها در بهبود زندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسامی روزهای هفته جهانی فضا، کاربرد ماهواره ها در بهبود زندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید