برنامه ریزی برای تخلیه اضطرای مردم در بحران ها ، طرح اسکان 3 میلیون تهرانی کلید خورد ، احتیاج مرکز به 1800 اسکان اضطراری

به گزارش وبلاگ یاسی، معاون مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با اشاره به طرح جامع تخلیه و اسکان اضطراری از ضرورت مکان یابی و ساخت 1800 سایت تخلیه و اسکان اضطراری در تهران اطلاع داد.

برنامه ریزی برای تخلیه اضطرای مردم در بحران ها ، طرح اسکان 3 میلیون تهرانی کلید خورد ، احتیاج مرکز به 1800 اسکان اضطراری

به گزارش وبلاگ یاسی، رضا بصیری با بیان اینکه طرح جامع تخلیه و اسکان اضطراری در حوزه مدیریت بحران تعریف شده است، افزود: اگر تهران با فاجعه طبیعی که عمدتا زلزله شدید است، روبرو گردد باید ببینیم چه حجمی از تلفات را خواهیم داشت و باید برای بازماندگان، تخلیه و اسکان چه برنامه ای داشته باشیم؟

معاون شهرسازی، خدمات شهری و امور بحران مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با اعلام اینکه اقدامات موثر و خوبی از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران انجام شده اما کافی نبوده است، توضیح داد: بر اساس اسناد بالادستی ملی باید برای دو تا سه میلیون نفر در تهران امکان تخلیه اضطراری فراهم کنیم.

او افزود: باید هزار و 800 سایت را در داخل شهر تهران مکان یابی و برنامه فیزیکی برای آن تعریف کنیم که قطعاً مراحل تصویب داخل و خارج از شهرداری را در پی دارد.

بصیری گفت: دو تا سه هفته آینده فراخوان طرح تخلیه و اسکان اضطراری منتشر خواهد شد و بازه زمانی 24 ماهه برای آن در نظر گرفته ایم که اگر امروز آغاز کنیم شهریورماه 1403 به اتمام خواهد رسید.

منبع: همشهری آنلاین

به "برنامه ریزی برای تخلیه اضطرای مردم در بحران ها ، طرح اسکان 3 میلیون تهرانی کلید خورد ، احتیاج مرکز به 1800 اسکان اضطراری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی برای تخلیه اضطرای مردم در بحران ها ، طرح اسکان 3 میلیون تهرانی کلید خورد ، احتیاج مرکز به 1800 اسکان اضطراری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید