راه اندازی 5G در آمریکا شرکت های هواپیمایی بین المللی را ترساند

به گزارش وبلاگ یاسی به نقل از رویترز، این درحالی است که اپراتورهای مخابراتی اعلام نموده اند راه اندازی بخشی از نسل پنجم اینترنت همراه را به تاخیر می اندازند.

راه اندازی 5G در آمریکا شرکت های هواپیمایی بین المللی را ترساند

سازمان هوانوردی فدرال آمریکا هشدار داده احتمالاً تداخل فناوری 5G روی خوانش ارتفاع هواپیماها که نقشی کلیدی در هدایت جت ها برای فرود در آب و هوای بد دارد، تاثیر می گذارد. به گفته این سازمان هواپیمای بویینگ 777 یکی از هواپیماهایی است که در معرض چنین خطری قرار دارند.

با وجود آنکه AT&Tو ورایزون اعلام نموده اند فعالسازی برج های مخابراتی 5G در نزدیکی فرودگاه ها را به تاخیر می اندازند، اما بعضی از شرکت های هوایی پروازهایشان را لغو نموده اند. بعضی دیگر نیز اعلام نموده اند درصورتی که سازمان هوانوردی فدرال دستورالعمل رسمی جدیدی ارائه نکند، احتمالاً پروازهای بیشتری لغو خواهند شد.

شرکت هواپیمایی دلتا ایرلاینز در بیانیه ای گفت: هرچند این فرایند تحولی مثبت در مورد اجتناب از عملیات های پرواز است، اما بعضی محدودیت های پرواز همچنان پابرجا باقی می مانند.

شرکت هواپیمایی امارات و بزرگترین اپراتور هواپیماهای بویینگ 777 نیز گفت پروازها به 9 مقصد آمریکایی در روز جاری (19 ژانویه) را لغو می نماید. پروازهای امارات به فرودگاه های JFK، لس آنجلس و واشنگتن دی سی همچنان ادامه دارد.

نیپون ایرویز و ژاپن ایرلاینز (دو شرکت هواپیمایی بزرگ ژاپنی) نیز اعلام نموده اند پروازهای بویینگ 777 را محدود می نمایند.

این شرکت ها اعلام نموده اند با توجه به هشدار بویینگ درباره احتمال اختلال سیگنال های 5G با ارتفاع سنج رادیویی درهواپیمای مدل 777 این شرکت عمل نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "راه اندازی 5G در آمریکا شرکت های هواپیمایی بین المللی را ترساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی 5G در آمریکا شرکت های هواپیمایی بین المللی را ترساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید