سمنان؛ رتبه اول در تنوع فراوری داروی دامی کشور

به گزارش وبلاگ یاسی، مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: استان سمنان از نظر فراوری دارو و تنوع داروی دامی رتبه نخست کشور را دارد.

سمنان؛ رتبه اول در تنوع فراوری داروی دامی کشور

حمیدرضا حسینی اظهار کرد: استان سمنان به عنوان یکی از مهمترین قطب های داروی دامی در کشور شناخته شده و بخش مهمی از احتیاج دارویی کشور در بخش دامی را تامین می نماید.

وی از صادرات دارو های دامی این استان به 27 استان دیگر کشور اطلاع داد و اضافه کرد: خوشبختانه به علت وجود شرکت های پخش استانی دارو، این استان در تامین اقلام دارویی مورد احتیاج دامداران و فعالان فراوری طیور هیچ مسئله ای ندارد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در ارتباط با کمبود اقلام دارویی در بعضی منطقه ها کشور گفت: با توجه به تعدد کارخانه های فراوری داروی دامی در استان، این مشکل در استان وجود ندارد.

وی از فعالیت بیش از 30 داروخانه دامی در استان اطلاع داد و اضافه کرد: نه تنها در شهر های استان بلکه در بعضی مراکز دهستان های استان نیز داروخانه های دامی فعالیت داشته و داروی دامی مورد احتیاج کشاورزان و دامداران را تامین می نمایند. ضمن اینکه شرکت های پخش دارویی نیز در سطح استان فعالیت دارند.

دکتر حسینی از وجود 14 کارخانه فراوری داروی مکمل، و چهار کارخانه بزرگ فعال در حوزه فراوری داروی دامی در این استان اطلاع داد و گفت: تنها یکی از کارخانه های فراوری داروی استان، به تنهایی حدود نیمی از داروی مورد احتیاج کشور در حوزه دام و طیور را فراوری می نماید.

وی ادامه داد: این کارخانه ها انواع اقلام دارویی از جمله انواع دارو های آنتی بیوتیکی، دارو های پودری، محلول، مکمل ها، انواع واکسن ها، پماد پستانی و... را فراوری و روانه بازار می نمایند.

وبلاگ یاسی سمنان سمنان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سمنان؛ رتبه اول در تنوع فراوری داروی دامی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمنان؛ رتبه اول در تنوع فراوری داروی دامی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید