طباطبایی نباید قول مدال بدهد، او باید امکانات لازم را فراهم کند

به گزارش وبلاگ یاسی، رشید خدابخش در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: کاراته تا چند ماه دیگر در توکیو نخستین حضورش در المپیک را تجربه خواهد نمود. با توجه به قدرت کاراته ایران و افتخاراتی که این رشته ورزشی در سالهای گذشته به دست آورده، امیدواریم که کاراته ایران بهترین نتایج را کسب کند و نقش پررنگی در مدال آوری کاروان ورزشی کشورمان در المپیک داشته باشد.

طباطبایی نباید قول مدال بدهد، او باید امکانات لازم را فراهم کند

وی اضافه کرد: طباطبایی به عنوان رئیس فدراسیون کوشش نموده مقدمات لازم را برای موفقیت و مدال آوری تیم ملی کاراته مردان و زنان ایران فراهم آورد. برپایی اردوهای منظم، فراهم آوردن بهترین امکانات، اعزام تیم ملی به تورنمنت های مختلف، کوشش برای رفع نمودن دغدغه های مربیان و ورزشکاران و… بخشی از کارهای انجام شده در چند ماه اخیر و در راه آماده سازی تیم ملی برای حضور قدرتمند در المپیک بوده است.

پیشکسوت کاراته کشورمان در ادامه یادآور شد: با تمام این شرایط طبیعی است که طباطبایی به عنوان رئیس فدراسیون قول کسب مدال را ندهد. وی به عنوان رئیس کوشش می نماید بهترین امکانات را در اختیار تیم ملی قرار دهد، اما اینکه این کوشش ها به مدال ختم می گردد یا نه در روز مسابقه تعیین می گردد. اگر قرار بر قول مدال دادن است باید ورزشکار یا در نهایت مربی قول دهند که به روی تاتامی می فرایند نه رئیس فدراسیون که در امور فنی دخالتی ندارد. هر چند که ورزش غیرقابل پیش بینی است و قول دادن کار درستی نیست.

مدیرکل پیشین ورزش و جوانان استان اصفهان یادآور شد: برای اینکه موضوع، بهتر تبیین گردد یک مثال می زنم. فوتبال برزیل با توجه به قدرت ذاتی اش همواره یکی از شانس های قهرمانی در جام دنیای است؛ با این حال برزیل در همه جام های دنیای قهرمان نشده است. آیا درست است رئیس فدراسیون این کشور هر دوره پیش از برگزاری مسابقات قول قهرمانی بدهد؟! جواب منفی است؛ ورزش بالا و خاتمه دارد و در هر رویداد بزرگی تعداد محدودی مدال بین ورزشکاران تقسیم می گردد.

رئیس کمیته همگانی فدراسیون کاراته در خاتمه اعلام نمود: اینکه از رئیس فدراسیون کاراته انتقاد گردد چرا قول کسب مدال در المپیک را نمی دهد، درست و منطقی نیست و با اصول ابتدایی ورزش و مدیریت سازگاری ندارد. همه قبول داریم کاراته ایران از قدرت های دنیا است ولی نمی توان از حالا تمام اتفاقات را پیش بینی کرد و قول کسب مدال داد. مصدومیت، روز ورزشکار نبودن، اشتباهات داوری و… همه در موفقیت یا ناکامی یک ورزشکار تأثیرگذار است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "طباطبایی نباید قول مدال بدهد، او باید امکانات لازم را فراهم کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طباطبایی نباید قول مدال بدهد، او باید امکانات لازم را فراهم کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید