طلوع صنعت هوایی: نقشه ها و پوسترهای تاریخی

به گزارش وبلاگ یاسی، خبرنگاران میخواهد در این مقاله نقشه های راستا و پوسترهای روزهای آغازین خطوط هوایی عمومی ارائه دهد.

طلوع صنعت هوایی: نقشه ها و پوسترهای تاریخی

نگاه به گذشته و در اندیشیدن به تاریخچه صنایع، آموزنده و بسیار مجذوب کننده است.

در این مقاله به آنالیز کوتاه پوسترها و عکس های به یادگار مانده از دوران شروع به کار صنایع حمل ونقل هوایی عمومی پرداخته می گردد.

باید اضافه کرد که پوسترها درباره تاریخچه کهن هواپیمایی بریتیش ایرویز است.

فراموش کردن مدت زمان طولانی پرواز به استرالیا در گذشته امری طبیعی است. در حالی که پرواز یک-توقفه از لندن به سیدنی 22 ساعت زمان می برد، همان گونه که این نقشه جهت نشان می دهد، این سفر روزگاری 12 روز به طول می انجامیده و شامل توقف هایی در بریندیسی، غزه، بصره و دهلی بوده است.

نقشه به وسیله خطوط هوایی سلطنتی به کار گرفته می شده که خود طلایه دار BOAC بوده و سپس با شرکت خطوط هوایی اروپایی بریتانیا ادغام می گردد. این نقشه در کتاب جدیدی که کیوریتور مرکز میراث BA منتشر نموده یافت می گردد.

رسیدن به کیپ تاون 9 روز زمان می برد و شامل توقف هایی در رم، الکساندریا، وادی هالفا، جوبا، نایروبی، مبیا، سالیسبوری و ژوهانسبورگ بود.

این پوستر در 1935 پیچیدگی هایی را که در سفر از بروکسل به کنگو وجود داشته به تصویر می کشد. هواپیما در شهرهای مانند پاریس، بریندیسی، آتن، الکساندریا، خارطوم و نایروبی توقف می کرد.

خطوط هوایی سلطنتی از 1924 تا 1939 فعال بوده و در جهتهایی به آفریقای جنوبی، هند و شرق دور به امپراطوری بریتانیا خدمت می کرد.

فرودگاه کرویدون (Croydon Airport)، قبل از روی کار آمدن نورت هلت آرودروم (Northolt Aerodrome)، هیث رو (Heathrow) و گتویک (Gatwick)، روزگاری مرکز اصلی لندن بوده است.

سال 1931. این نقشه جهت مسافران را به توقف و بازدید از الکساندریا محلی که دریانوردان سرتاسر دنیا گرد هم می آیند، بغداد جواهر شرق و بصره خانه سندباد، قطب خرما، نفت و فرش دعوت می کند.

پوستری که نشان می دهد خطوط هوایی سلطنتی، آنچه زمانی عنوان بزرگ ترین خطوط هوایی دنیا را به یدک می کشید، چگونه کار می کرد.

خطوط هوایی اروپایی بریتانیا به سال 1946 پایه گذاری شده و پایان با ادغام شدن با BOAC به خطوط هوایی بریتانیا تبدیل می گردد. این اعلامیه نمایان گر تبلیغات مجذوب کننده دهه پنجاه میلادی بود: عصر طلایی سفر هوایی.

این بروشور تبلیغاتی در سال 1926 به قیمت 6 دلار به فروش می رفت و در آن سفر 2/5 ساعته هوایی به پاریس، با سفر 7 ساعته به وسیله قطار و کشتی مقایسه شده است.

خطوط هوایی آمریکای جنوبی بریتانیا به مدت کوتاهی در اواخر دهه 40 میلادی فعالیت می کرد. این خطوط از لیسبون، داکار، ناتال، ریو، مونت ویدئو و بوئینس آیرس به سانتیاگو پرواز داشته اند.

لندن به زوریخ فقط با 13 یورو؟ ظاهرا بسیار به صرفه می کند اما باید در نظر داشته باشید که با نرخ امروز، این سفر حدود 750 یورو هزینه داشته است.

BOAC بوسیله عبور از قطب جنوب، زمان پرواز از لندن به قطب جنوب را کاهش داد، حقیقتی که تیم تبلیغاتی آن هم چنان از آن بهره می گیرد.

زمانی که خطوط هوایی BOAC جهتهایش را به سرتاسر دنیا از اقیانوس آرام شروع نمود هزینه بسیاری از سفرها کاهش یافت.

خطوط هوایی سلطنتی بریتانیا محدوده پوشش خود را در این پوستر نمایش می دهد.

تا این که در دهه 50 BOAC توانست خود را به عنوان هواپیمایی بین المللی معرفی کند.

منبع: کجارو / The Daily Telegraph

به "طلوع صنعت هوایی: نقشه ها و پوسترهای تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طلوع صنعت هوایی: نقشه ها و پوسترهای تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید