فعالیت کتابداران کتابخانه&zwnjهای شهرداری در فضای مجازی، مناسب&zwnjسازی کتابخانه&zwnjهای شهرداری برای معلولان ادامه دارد

به گزارش وبلاگ یاسی، سید علیرضا فاطمیان پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، درباره مناسب سازی اقدامات و محیط کتابخانه های سازمان شهرداری برای معلولان و افراد کم توان بیان نمود: پس از قاعده کرونا بسیاری از مناسبات کتابخانه ها تغییر کرد و عملا چراغ کتابخانه ها خاموش شد و مراجعه کنندگان، اهل فکر و ... دیگر در مجموعه کتابخانه ها حضور ندارد. قالب کتابخانه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که بیش از 110 کتابخانه است، در فضا داخلی فرهنگسراهای سازمانی است و کمتر کتابخانه ای داریم که مستقل از فضای فرهنگسراها باشد که تعداد آن به 10 یا 12 کتابخانه مستقل می رسد.

فعالیت کتابداران کتابخانه&zwnjهای شهرداری در فضای مجازی، مناسب&zwnjسازی کتابخانه&zwnjهای شهرداری برای معلولان ادامه دارد

وی اضافه نمود: تمام کوشش مجموعه سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران این بود که به عنوان بهره برداران این مجموعه، فضاهایی را برای معلولان فراهم کند. به ویژه اینکه دو کتابخانه برای معلولان ایجاد شده که این تعداد به 3 کتابخانه افزایش یافت.

فاطمیان پور مطرح نمود: تمام کوشش ما این بوده است که تمام اقشار مختلف شهر تهران بتوانند از مجموعه کتابخانه های شهرداری استفاده نمایند. همچنین در بحث فضاهای ساختمانی و حمل ونقل ویژه معلولان کوشش نموده ایم که کتابخانه های سازمان شهرداری در طبقه همکف سازمان قرار بگیرد و یا اگر کتابخانه ها که در طبقات فوقانی فرهنگسراها قرار گرفته بود، بخشی از کتاب ها از جمله کتاب های حوزه کودک و نوجوان را به طبقه همکف منتقل کنیم. امیدواریم اگر نقصی در کار وجود دارد به مجموعه اطلاع داده گردد تا نقص های موجود را با محدودیت های اقتصادی و فیزیکی رفع کنیم.

وی ادامه داد: البته در حوزه نابینایان کارویژه های متعددی را با بخش های خصوصی در شرف اقدام داریم که به دلیل کرونا این فعالیت ها متوقف شده و امیدواریم پس از عادی شدن شرایط این فعالیت ها را ادامه بدهیم.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به بحث امانت کتاب به مراجعه نمایندگان در دوران کرونا گفت: مسئله ای که در این زمینه وجود دارد، ضدعفونی کردن کتاب های امانت داده شده است که موجب آسیب به فیزیک کتاب می گردد و به دلیل جلوگیری از آسیب کتاب نتوانستیم کتاب ها را از کتابخانه برای امانت به دست مخاطبان برسانیم و با محدودیت هایی در زمینه انتقال کتاب روبرو شدیم و امیدواریم هرچه زودتر رفع گردد.

فاطمیان پور درباره فعالیت کتابداران در ایام کرونا برای دسترسی مخاطبان به منابع کتابخانه اعلام کرد: با توجه به تعطیلی کتابخانه ها در ایام کرونا و عدم حضور مراجعه نمایندگان در محیط کتابخانه، کتابداران در فضای مجازی ورود پیدا کردند و هرروز کلیپ هایی را در حوزه معرفی کتاب، خوانش کتاب ها با نویسندگان و اهالی حوزه ادب فراوری می نمایند. حدود 10هزار کلیپ معرفی کتاب در فضای مجازی درحال انتشار است که از قابلیت کتابداران سازمان فرهنگی-هنری شهرداری است. همچنین پویشی را در حوزه کتاب و کتابخوانی به نام پویش کتابخوانی 2020 فراوری نموده ایم و امیدوارم مردم عادت نمایند که روزانه 20 دقیقه کتاب بخوانند و این امر موجب ارتقاء سرانه مطالعه گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "فعالیت کتابداران کتابخانه&zwnjهای شهرداری در فضای مجازی، مناسب&zwnjسازی کتابخانه&zwnjهای شهرداری برای معلولان ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت کتابداران کتابخانه&zwnjهای شهرداری در فضای مجازی، مناسب&zwnjسازی کتابخانه&zwnjهای شهرداری برای معلولان ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید