لزوم اجرا و حفظ گردشگری پایدار در لرستان

به گزارش وبلاگ یاسی، ایسنا/ معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان لرستان بر لزوم اجرا و حفظ گردشگری پایدار در لرستان تاکید نمود.

لزوم اجرا و حفظ گردشگری پایدار در لرستان

امین آزادبخت در نشست تخصصی با موضوع نقش تورهای گردشگری در حفاظت از محیط زیست و گردشگری پایدار با موضوع جلوگیری از تحریف که به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، اداره کل حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی و با حضور تورهای گردشگردی مجاز در سالن جلسات اداره کل حفاظت محیط زیست برگزار گردید، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی لرستان در معاونت فرهنگی یک سازمانی تحت عنوان سازمان دانشجویان دارد که کار آن توسعه فعالیت های دانشجویی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف این سازمان توسعه فعالیت های زیست محیطی در بین دانشجویان است، مطرح نمود: در این راستا حدود 12 سال است کانون دانشجویی همیاران طبیعت به عنوان اولین کانون دانشجویی در استان و اولین کانون دانشجویی در جهاد دانشگاهی کل کشور راه اندازی شده و فعالیت های خوبی را در حوزه محیط زیست انجام داده است.

آزادبخت با اشاره به اینکه ما در بین کانون ها و فعالین محیط زیست توانستیم دو بار رتبه برتر کشور را کسب کنیم، اعلام کرد: طی دو سال گذشته متأسفانه به دلیل اپیدمی کرونا مجموعه فعالیت های فرهنگی در کل کشور کمرنگ تر شده که حوزه محیط زیست از این قضیه مستثنی نبوده، اما در بستر فضای مجازی برنامه های فرهنگی و آموزشی داشتیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان ادامه داد: با توجه به این که واکسیناسیون عمومی اپیدمی کمتر شده و شرایط طوری شده که ما نیز می توانیم ریسک پذیرتر شده و وارد فضای اجتماعی شویم، یکی از برنامه های ما همگرایی و هم افزایی با مجموعه های مختلفی است که با محیط زیست سر و کار دارند، با توجه به این نکته که محیط زیست معقوله ای بین بخشی بوده و همه ما درگیر آن هستیم، محیط زیست به همه ما تعلق دارد و باید احساس مسئولیت کنیم.

وی اضافه نمود: استان ما با ظرفیت فراوان گردشگری اکوتوریسمی و تاریخی، همیشه مقصد گردشگری بوده است که گاها از این ظرفیت به درستی استفاده نشد، این درحالی است که این فضای طبیعی که خدا به ما هدیه داده یک ظرفیت ارزشمند و قابل اعتنا است.

آزادبخت با اشاره به اینکه گردشگری توسعه مالی و فرهنگی را توأمان برای کشور به همراه دارد، مطرح نمود: این ظرفیت مغفول مانده، ما گاهی از این طرف و گاهی از آن طرف بوم می افتیم، گاهی زیرساخت های گردشگری را فراهم نمی کنیم و از آن طرف بوم می افتیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان توضیح داد: ما فعالان حوزه محیط زیست باید دست به دست هم بدهیم که بتوانیم این تعادل و گردشگری پایدار را اجرا و حفظ کنیم، گاهی به دوستان مجموعه های گردشگری و زیست محیطی نقدهایی وارد است، تعامل با میراث فرهنگی یک امتیاز مثبت است که باید به آن فکر کنیم.

وی با اشاره به اینکه بین مجموعه میراث فرهنگی و سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان یک نهاد نظارتی تعامل کمی وجود دارد، اعلام کرد: انتظار داریم با همراهی و همکاری ما و اصحاب رسانه این تعامل بیشتر گردد که در راستای توسعه گردشگری استان از آن استفاده گردد.

آزادبخت تأکید کرد: ما در مجموعه جهاد دانشگاهی لرستان آمادگی این را داریم، کمااینکه طی 12 سال گذشته اثبات کردیم، می توانیم به عنوان دبیرخانه این تعامل را به پایان برسانیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان اضافه نمود: بعلاوه ما آمادگی لازم برای آموزش به مدیران گردشگری، تور لیدرها و ... را داریم، بعلاوه در حوزه محیط زیست و فضای مدیریتی نیز می توانیم همکاری کنیم.

وی توضیح داد: از مجموعه تورهای گردشگری انتظار داریم تورها را هدفمندتر نمایند، لرستان پایلوت همه چیز است، سنگ، گیاه، درخت و گیاه دارویی و ... که می تواند یک مقصد گردشگری برای گردشگری علمی گردد.

آزادبخت اعلام کرد: می توانیم فضای گردشگری را به سمت فضای تخصصی ببریم و اینگونه گردشگران احساس مسئولیت بیشتری نموده و با این کار لرستان و ظرفیت های آن معرفی شده و می توانیم برای استان اشتغالزایی داشته باشیم.

منبع: همگردی

به "لزوم اجرا و حفظ گردشگری پایدار در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم اجرا و حفظ گردشگری پایدار در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید