مجموعه رازی قابلیت برگزاری جشنواره های بین المللی را دارد

به گزارش وبلاگ یاسی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت:مجموعه رازی می تواند برای جشنواره های بین المللی مورد استفاده قرار گیرد.

مجموعه رازی قابلیت برگزاری جشنواره های بین المللی را دارد

به گزارش خبرنگار ،محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در آیین افتتاح مجموعه تاریخی-گردشگری رازی اظهار کرد: تلاشی که در چند سال گذشته داشتیم، بحث پهنه گردشگری تهران با موضوع ری بود. در این بخش در برنامه 5 ساله سوم با توجه به کاهش بودجه از 9 درصد به 5 تا 6 درصد، اما در حوزه های اصلی تمرکز کردیم و یکی از آن ها همین پروژه بود.

وی ادامه داد:کار سخت افزاری 30 درصد است و 70 درصد آن نظام بهره برداری از این مجموعه است. اماکن فرهنگی مختلفی مثل سینما ها و مجموعه خاوران تعطیل شده اند. امیدوارم فارغ از بحث کرونا اینجا با مشکلاتی که در مجموعه های فرهنگی دیگر روبرو شده ایم، روبرو نشویم.

حق شناس گفت:این مجموعه می تواند پیش گام توسعه باشد. این مجموعه می تواند برای شهر های اطراف مثل ورامین، اسلامشهر و ... کار فرهنگی را انجام دهد و احتیاج نباشد که مردم ری و اطراف آن تا قلب شهر بروند. این مرکز حتی می تواند برای جشنواره های بین المللی مورد استفاده قرار گیرد و ای کاش این امکان بود تا جشنواره فیلم فجر در این مجموعه برگزار گردد.

محمدرضا جوادی یگانه معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران در ادامه این مراسم، گفت:ری قطب مذهبی و گردشگری تهران است و این مجموعه سعی دارد تا گردشگران مذهبی را به خود جذب نمایند. اگر از منظر گردشگری به ری نگاه کنیم منحصر به فرد است، چون هم در بحث گردشگری و هم بحث مذهبی دارای اهمیت بسزایی است.

وی ادامه داد:ظرفیت گردشگری تهران بسیار زیاد است، ولی مقصد گردشگری نیست و امیدواریم با تجمیع همه ظرفیت های گردشگری تهران فرصتی را برای مردم استان تهران و شهر های دیگر به اسم مقصد گردشگری فراهم کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مجموعه رازی قابلیت برگزاری جشنواره های بین المللی را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه رازی قابلیت برگزاری جشنواره های بین المللی را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید