مشارکت مردم و نخبگان در بهبود فرآیندهای مدیریت شهری

به گزارش وبلاگ یاسی، خبرگزاری خبرنگاران-اولین رویداد ایده پردازی شهرداری تهران با عنوان جشنواره تهران 1404 با مشارکت مردم، دانشگاه ها و کارکنان مدیریت شهری تهران و کلانشهرها در دو بخش تخصصی و عمومی برگزار و به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.

مشارکت مردم و نخبگان در بهبود فرآیندهای مدیریت شهری

محمدعلی الفت پور، رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران، از برگزاری اولین رویداد ایده پردازی مردمی با عنوان جشنواره تهران 1404 اطلاع داد و گفت: این جشنواره به منظور جلب مشارکت عموم شهروندان تهرانی، دانشگاهیان تهران و کلانشهرها و بعلاوه کارکنان مدیریت شهری تهران و کلانشهرها برای حل مسائل مهم و اولویت دار شهر تهران، طراحی و برنامه ریزی شده است.

رئیس مرکز نوسازی و تحول شهر تهران درباره بخش ها و محورهای این رویداد گفت: بخش ایده پردازی رویداد مردمی جشنواره تهران 1404، عمومی است و در این بخش، تمام شهروندان تهرانی می توانند ایده های خود را درباره محورهای مشارکت مردم در طراحی، بهسازی و بازسازی شهری؛ کسب و کار و عایدیزایی با مشارکت مدیریت شهری؛ مشارکت اجتماعی مردم در بستر محلی؛ روش های خلاقانه و نوین در مدیریت پسماند و بازیافت و بعلاوه طرح ها و ایده های نو در برطرف آلودگی هوا ارائه کنند. بعلاوه بخشی به عنوان کارکنان جهت مشارکت کارکنان مدیریت شهری شهرداری تهران و بخش دیگری با عنوان کلانشهرها برای مشارکت کارکنان مدیریت شهری کلانشهرها ایجاد شده است.

ایشان بعلاوه با تاکید بر نقش موثر نخبگان در اداره شهر تهران اضافه کرد: بخش دیگر این جشنواره با حضور دانشگاهیان به صورت تخصصی و با حضور تیم های دانشگاهی در دو بخش اصلاح فرایند با محور صدور پروانه و گواهی ساختمان و بخش ایده پردازی با محورهای ساز و کارهای تازه عایدی پایدار شهری؛ مدل و نحوه مشارکت های مردمی و اجتماعی در مدیریت شهری؛ روش های خلاقانه و نوین در مدیریت پسماند و بازیافت و نیز طرح ها و ایده های نو در برطرف مسئله ترافیک و حمل و نقل عمومی برگزار می شود.

وی از تخصیص جوایزی برای منتخبان هر دو بخش اصلاح فرایند و ایده پردازی اطلاع داد و گفت: در هر دو بخش تخصصی و عمومی جشنواره، پس از طی مراحل داوری و ارزیابی، به سه منتخب اول در هر بخش، جوایزی اعطا خواهد شد.

گفتنی است مهلت ثبت نام برای این جشنواره از تاریخ 30 بهمن امسال لغایت 15 فروردین سال 1401 به وسیله وبسایت جشنواره (https://1404.tehran.ir) خواهد بود و رویدادهای اول و دوم و بعلاوه مراسم اختتامیه جشنواره در اردیبهشت سال 1401 برگزار خواهد گشت.

منبع: خبرگزاری آریا

به "مشارکت مردم و نخبگان در بهبود فرآیندهای مدیریت شهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت مردم و نخبگان در بهبود فرآیندهای مدیریت شهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید