نماینده مجلس: آب سد تالوار به همدان رسید، تا روز شنبه بخشی از تنش آبی همدان حل می گردد

به گزارش وبلاگ یاسی، امروز 21 مهرماه دقیقاً دوماه است که قطعی گسترده آب در همدان آغاز شده و شهروندان همدانی، ساعات زیادی از روز را با بی آبی دست و پنجه نرم کردند به طوری که در بعضی منطقه ها، قطعی 72 ساعته آب در روزهای ابتدایی به وسیله شهروندان گزارش داده شد و گفته می گردد تا شنبه 23 مهرماه با رسیدن آب سد تالوار به شبکه توزیع، مشکل قطعی آب، حل خواهد شد.

نماینده مجلس: آب سد تالوار به همدان رسید، تا روز شنبه بخشی از تنش آبی همدان حل می گردد

به گزارش ایسنا، چهار ایستگاه پمپاژ در پروژه آبرسانی به همدان از سد تالوار درحال فعالیت هستند و به گفته احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی آب این سد به همدان رسیده و تا دو روز آینده اگر ترکیدگی ایجاد نگردد، آب به شبکه توزیع آب شهر متصل می گردد.

فلاحی روز پنج شنبه 21 مهرماه در بازدید از تصفیه خانه شماره سه انتقال آب از سد تالوار به همدان، اظهار کرد: در حال حاضر 400 لیتر در ثانیه آب وارد این ایستگاه می گردد و تا دو روز آینده مشکل آب همدان، حل خواهد شد و قطعی ها کاهش پیدا می نماید البته ممکن است روزانه سه ساعت، کاهش فشار داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آب منتقل شده به همدان برای 160 روستا و 10 شهر است، شرح داد: پس از تأمین آب همدان و حل مشکل تنش آبی، این آب برای روستاها و شهرهای دیگر نیز، استفاده می گردد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: آب تالوار برای رسیدن به همدان از چهار ایستگاه پمپاژ، عبور می نماید و پس از آن به تصفیه خانه نو در مهاجران، منتقل می گردد در حال حاضر به علت اینکه این تصفیه خانه آماده نشده آب از آنجا به تصفیه خانه شهید بهشتی می رود یعنی آب از چهارمین ایستگاه پمپاژ به خط بای پس، وصل می گردد.

فلاحی دررابطه با شرایط سلامت آب سد تالوار، گفت: این آب با آب چاه های خالق وردی مخلوط و در تصفیه خانه شهید بهشتی تصفیه می گردد و مسئولان اطمینان دادند آب، سالم است و ماهم اجازه نمی دهیم آب ناسالم وارد مدار گردد چون سلامتی مردم برای ما مهم است.

وی با اشاره به فرسودگی شبکه آب و فاضلاب شهر همدان، اظهار کرد: شبکه همدان فرسوده است و حتماً باید اصلاح گردد، در این راستا 50 میلیارد تومان درخواست شده که گفتیم این مبلغ باید بیشتر گردد.

علی بزرگی، کارشناس اجرای قرارگاه خاتم در این ایستگاه، اظهار کرد: از سد تالوار تا ایستگاه شماره سه، 470 متر ارتفاع دارد و آب علاوه بر مسافتی که طی می گردد به بالادست باید منتقل گردد اما از این ایستگاه تا کی تو مسئله ارتفاع، وجود ندارد.

بزرگی با بیان اینکه ظرفیت این ایستگاه 10 هزار لیتر در ثانیه است، عنوان نمود: آب به صورت پایدار وصل شده اما تصفیه و آب گیری، زمان بر است.

وی اعلام کرد: در این ایستگاه، مشکل برق و آنتن دهی وجود دارد. تأسیسات ما ارزش ریالی بالایی دارد اما نوسان برق باعث می گردد به تأسیسات آسیب برسد و پمپاژ دچار مشکل می گردد.

فلاحی در ادامه بازدیدی نیز از ایستگاه پمپاژ آبشینه داشت. آب سد تالوار و آب چاه های خالق وردی در ایستگاه شیخی جان با هم مخلوط می شوند و به این ایستگاه، می رسد تا در نهایت به تصفیه خانه شهید بهشتی منتقل می گردد.

560 لیتر آب در ثانیه در هفت پمپ از این ایستگاه، پمپاژ می گردد تا به تصفیه خانه شهید بهشتی برسد. مخازن آب به صورت ستونی است و در حال حاضر به علت اینکه آب چاه های خالق وردی در ابتدا وجود داشته، آبی که در شبکه توزیع می گردد مربوط به این چاه هاست اما در چند روز آینده آب سد تالوار، غالب خواهد شد.

30 حلقه چاه آبفا و آب منطقه ای قرار است وارد مدار گردد تا در فصل کشت دیگر نیازی به آب چاه های کشاورزی برای تأمین آب همدان نباشد.

دو رینگ شرقی و غربی در همدان برای آبرسانی وجود دارد، رینگ شرقی از آب های سطحی استفاده می نمایند اما در این مدت به علت تنش آبی از از زون غربی و ایستگاه لونا پارک به کل شهر می چرخید اما پس از انتقال آب از سد تالوار به همدان این آب به شرق، متصل می گردد. قرار است یک پروژه بین رینگی بین مخازن شهر همدان، انجام گردد.

منبع: فرارو

به "نماینده مجلس: آب سد تالوار به همدان رسید، تا روز شنبه بخشی از تنش آبی همدان حل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده مجلس: آب سد تالوار به همدان رسید، تا روز شنبه بخشی از تنش آبی همدان حل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید