واکنش بهادری جهرمی به سخنان گزارشگر سازمان ملل

به گزارش وبلاگ یاسی، واکنش بهادری جهرمی به سخنان گزارشگر سازمان چه بود؟

واکنش بهادری جهرمی به سخنان گزارشگر سازمان ملل

به نقل از ایسنا، علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در خاتمه سفر خود به ایران، تایید کرد که اقدامات یکجانبه آمریکا علیه ایران خلاف همه موازین حقوق بشری و حقوق بین المللی است و ایالات متحده باید به تحریم های غیرقانونی علیه ایران خاتمه دهد. رسوایی دیگری برای آمریکا.

دیروز نشست خبری گزارشگر ویژه سازمان ملل درمورد تاثیر منفی اقدامات یکجانبه قهرآمیز بر بهره مندی از حقوق بشر ظهر امروز در تهران برگزار گردید.

آلنا دوهان در نشست خبری خود با وبلاگ یاسی گفت: امروز گزارش اولیه از نتایج سفر 12 روزه خود به ایران را منتشر می کنم.

وی گفت: گزارش نهایی این سفر و آنالیز های صورت گرفته در نشست سپتامبر شورای حقوق بشر در سال 2022 منتشر می گردد.

این گزارشگر ویژه گفت: در این سفر با تعدادی از نمایندگان دولت و اعضای آن، نمایندگان بخش بهداشت و سلامت، خیرین، نمایندگان نهادهای مدنی، کنش گران حقوق بشر، کسب و کار و.. جلساتی داشتم.

وی اضافه کرد: آنالیز ها نشان می دهد که تحریم ها از سال 2018 تاثیرات بسیار منفی بر اقتصاد ایران داشته است.

دوهان تاکید نمود: این تحریم ها مخرب ترین تاثیرها را روی قشرهای آسیب پذیر، کم عایدی، افرادی که بیماری خاص دارند، زنان سرپرست خانوار، مهاجران و سالمندان داشته است.

این گزارشگر ویژه تاکید نمود: معتقدم که تحریم های یک جانبه، اولیه و ثانویه و تهدید به اعمال تحریم ها، همه این ها بحث شرایط حقوق بشر را در ایران به خطر انداخته است. ورود دارو به ایران به علت تحریم های ثانویه با مشکلاتی روبرو است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل گفت: از کشورهایی که اقدام به اعمال تحریم های یک جانبه نموده اند از جمله آمریکا می خواهم که این تحریم های اعمال شده علیه ایران را بردارند چرا که بر اساس حقوق بین الملل قابل توجیه نیست به خصوص در خصوص تجارت، انتقال پول و بعلاوه مسائل مربوط به زیر ساخت ها مانند تهیه غذا، دارو، بهداشت، مسائل انسانی و …

منبع: تجارت نیوز

به "واکنش بهادری جهرمی به سخنان گزارشگر سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش بهادری جهرمی به سخنان گزارشگر سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید