گفتگوی مهر با پیروز ترین دختر ایرانی در مسابقات تنیس روی میز آسیا

به گزارش وبلاگ یاسی، در حضور ندا شهسواری که تجربه دو دوره بازی های المپیک را دارد یا بازیکنانی مهشید اشتری و مریم صامت که چندسال از حضورشان در ترکیب تیم ملی تنیس روی میز بانوان می گذرد، ملیکا کرمی پیروز ترین بازیکن این تیم در مسابقات قهرمانی آسیا بود. بازیکن 20 ساله ای که برای دومین بار در ترکیب تیم ملی بزرگسالان نهاده شد و تا جمع 16 بازیکن برتر رقابت ها هم پیش رفت.

گفتگوی مهر با پیروز ترین دختر ایرانی در مسابقات تنیس روی میز آسیا

این برای نخستین بار بود که در مسابقات قهرمانی آسیا و در بخش بانوان نماینده ای از ایران پیروز به صعود به ترکیب 16 نفره مسابقات می شد اگرچه کرمی در این ترکیب برابر حریفی از کره جنوبی که رنکینگ 22 دنیا را در اختیار دارد مغلوب شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

این ملی پوش تنیس روی میز تاکید دارد که عملکردش نتیجه سال ها کوشش و تمرین مستمر و نشان دهنده رشد و پیشرفت تنیس روی میز بانوان است اگرچه رسیدن به سطح کشورهایی مانند کره جنوبی، ژاپن و چین و رقابت با بازیکنان آنها به تمرین و برنامه بیشتری احتیاج دارد.

ملیکا کرمی در تبادل نظر با وبلاگ یاسی با تاکید بر اینکه مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جزو رجحانن رقابت های این رشته در سطح دنیا است، گفت: سکوهای دنیا همواره در اختیار چشم بادامی هاست به همین علت رقابت هایی که به اسم قهرمانی آسیا برگزار می گردد در حد و مقدار های المپیک و مسابقات دنیای است چراکه بازیکنانی که در این رویدادها رجحانن می شوند، آسیایی هستند و در مسابقات قاره ای هم شرکت دارند.

وی با اشاره به غیبت کشور چین در این دوره رقابت های تنیس روی میز قهرمانی آسیا اعلام نمود: در کل مسابقات سال جاری تحت تاثیر غیبت بعضی بازیکنان بود. بعضی کشور فقط در بخش مردان غیبت داشتند و بعضی هم مانند چین و کره شمالی اصلا تیم و بازیکنی معرفی نکرده بودند. البته که تیم هایی که رقیب ایران به حساب می آمدند مانند قزاقستان، ازبکستان، نپال و اندونزی همگی به دوحه آمده بودند و ترکیب کامل خود را هم در اختیار داشتند. بنابراین اینطور نبود که غیبت مثلا چین به نفع ما شده باشد.

ملی پوش تنیس روی میز بانوان با یادآوری اینکه تیم ملی ایران با دو برد برابر اندونزی و مالدیو در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا به جمع 10 تیم برتر صعود کرد، گفت: بعد از نیم قرن وارد این ترکیب شدیم و این خیلی برای مان اهمیت داشت. فرمول مسابقات اینگونه بود که بردها و باخت ها حتی در یک بازی تاثیر زیادی در سرنوشت تیم داشت. دو بردی هم که ما در مرحله مقدماتی به دست آوردیم باعث شد هم در جمع 10 تیم برتر قرار بگیریم و هم صاحب سهمیه دنیای شویم.

کرمی در خصوص شکست برابر قزاقستان در سومین ملاقات که مانع صعود تیم ملی تنیس روی میز ایران به جمع هشت تیم برتر مسابقات شد، توضیح داد: شکست برابر قزاقستان خیلی دور از انتظار نبود. قزاق ها خیلی قوی هستند با این حال ما رقابت نزدیکی با آنها داشتیم و اجازه ندادیم که به راحتی امتیاز بگیرند. حتی در این رقابت آناستازیا قزاقستانی که سه ماه پیش باعث شکست ندا شهسواری و ناکامی او در کسب سهمیه المپیک شد مقابل اشتری مغلوب شد اما در نهایت 3 به یک باختیم. قزاقستان جدی ترین حریف ایران بود.

وی با یادآوری اینکه بانوان پینگ پنگ باز ایران با رجحان برابر ازبکستان صاحب رده نهم آسیا شدند، اعلام نمود: اگر در سومین ملاقات به جای قزاقستان با ازبکستان رقابت می کردیم در جمع هشت تیم برتر هم قرار می گرفتیم اما به هر حال قرعه اینگونه شد که در ملاقات معین کننده با قزاقستان رقابت داشته باشیم.

این بانوی تنیس روی میز در خصوص ملاقاتهای انفرادی که در آن رجحانن عملکرد را میان بازیکنان ایرانی داشت، گفت: ملاقات اول من در جدول 128 نفره و برابر نماینده کشور میزبان (قطر) برگزار گردید. احتمال داشت در این بازی بازنده شوم چراکه رقابت خیلی نزدیک دنبال شد. حریفم خوب بود و مصمم برای پیروزی به همین علت بازی تا گیم پنجم پیش رفت و در نهایت من برنده شدم. اگر این بازی را واگذار می کردم در کل از جدول مسابقات کنار می رفتم اما خدا رو شکر بردم و تا ترکیب 16 بازیکن برتر بالا رفتم.

کرمی با بیان اینکه دومین مسابقاتی بود که در قالب تیم ملی بزرگسالان در آن شرکت کردم، گفت: از اینکه تمرینات و کوشش هایم به نتیجه رسید و توانستم نتایج خوبی بگیرم، خوشحالم. بازیکنانی را بردم که هر کدام تجربه بیشتری نسبت به من از حضور در چنین رویدادهایی داشتند با این حال مقابل آنها پیروز بودم. بازیکنی هم که باعث شکست من شد یک کره ای بود که رنکینگ 22 دنیا را در اختیار داشت. پیش بینی منطقی و واقعی همین بود که بازنده این بازی شوم اما کوشش کردم که نمایش خوبی داشته باشم.

وی تاکید نمود: نتایجی که ما در تیم بانوان به دست آوردیم نشان دهنده رشد و پیشرفت مان بود. زمانی نمی توانستیم با نمایندگان هند، سنگاپور و اندونزی رقابت داشته باشیم اما الان مقابل آنها نتیجه می گیریم. البته حساب کره جنوبی، چین و ژاپن از دیگرکشورهای آسیایی جداست. رقابت با این کشورها و بازیکنان شان برنامه ریزی طولانی مدتی می خواهد. خیلی زمان می برد تا به سطح تیم ها و بازیکنان صاحب قدرت آسیا برسیم. با آنها خیلی فاصله داریم.

ملیکا کرمی در انتها در خصوص برنامه تمرینی خود برای ماه های آینده گفت: باید یک دوره تمرین پرفشار 6 - 5 ماهه داشته باشم. رقابت های کشورهای اسلامی، مسابقات قهرمانی دنیا و بازی های آسیایی را در پیش داریم. قبل از این رقابت ها هم احتمالا مسابقات انتخابی تیم ملی برگزار می گردد تا ترکیب ها معین گردد. باید وارد ترکیب شوم و بتوانم در مسابقات آینده عملکردی بهتر از آسیا داشته باشم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "گفتگوی مهر با پیروز ترین دختر ایرانی در مسابقات تنیس روی میز آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی مهر با پیروز ترین دختر ایرانی در مسابقات تنیس روی میز آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید