افزایش ضریب نفوذ بیمه زندگی، در صنعت بیمه لازم و لازم است

به گزارش وبلاگ یاسی، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرعامل بیمه دانا گفت: افزایش ضریب نفوذ بیمه زندگی، در صنعت بیمه لازم و لازم است.

افزایش ضریب نفوذ بیمه زندگی، در صنعت بیمه لازم و لازم است

به گزارش سرویس اقتصادی وبلاگ یاسی، ابراهیم کاردگر و با تبریک 13 آذر روز ملی بیمه گفت: هدف ما افزایش ضریب نفوذ بیمه زندگی در صنعت بیمه است و در این راستا کوشش داریم صنعت بیمه باید ریل گذاری توسعه خود را به سمت توسعه بیمه نامه های زندگی تغییر دهد.

وی گفت: اکنون میانگین ضریب نفوذ بیمه در جهان 7 درصد است که از این رقم 4 درصد مربوط به بیمه های زندگی است و بقیه مربوط به سایر بیمه های غیر زندگی است اما در کشور ما ضریب نفوذ بیمه در جامعه کلاً 2.5 درصد است که 2.3 درصد مربوط به رشته های غیر زندگی و بقیه مربوط به بیمه زندگی است.

کاردگر گفت: عمده نقدینگی کشور ما به بازارهایی مانند بورس، ارز، مسکن و زمین می رود اما مدل تازه بیمه زندگی که امروز در شرکت بیمه دانا رونمایی و ارائه می گردد در واقع ابزاری برای تأمین اقتصادی برای اقتصاد بر اساس الگوی صندوق محوری بیمه زندگی است که دارای بازدهی و نرخ بازگشت سرمایه بالا است.

وی گفت: بیمه تازه زندگی دانا بر اساس پروژه محوری با پروژه هایی که بین 40 تا 45 درصد بازدهی دارند تعریف می شوند و در یک محصول بیمه تازه که به زودی از بیمه مرکزی مجوز می گیریم نرخ بازگشت سرمایه 70 درصد خواهد بود.

کاردگر گفت: بیمه نامه های قبلی عمر و زندگی به خاطر اینکه نرخ بازدهی 16 درصد در سال اول داشته اند مورد اقبال قرار نمی گرفت و در سال های بعدی نرخ های 10 و 13 درصد پرداخت می کرد اما در بیمه نامه تازه زندگی جان دانا قرار است خریداران بیمه نامه زندگی را در سود ناشی از پروژه های واقعی که از این محل اجرا می گردد برخوردار کنیم یعنی یا در آن پروژه ها سهامدار می شوند و یا اینکه پروژه در بورس و بازار سرمایه ارائه می گردد و سود آن به خریداران بیمه نامه پرداخت می گردد.

مدیرعامل بیمه دانا گفت: سرمایه گذاری از محل بیمه های زندگی می تواند نقدینگی مردم را جذب کند و در پروژه های واقعی سرمایه گذاری کند که منجر به اشتغال و فراوری می گردد و به جای اینکه پول های مردم در بانک به تورم یاری کند با سرمایه گذاری در پروژه های واقعی هم ارزش برای اقتصاد ایجاد می گردد و هم پروژه واقعی اجرا می گردد و در واقع با ابزار بیمه نامه زندگی می توانیم سایر رشته های بیمه ای را توسعه داد.

کاردگر گفت: بیمه نامه تازه زندگی دانا محصولی برگرفته از کانادا است که آنالیز شده و بومی سازی شده و چهارشنبه گذشته مجوز آن به نام بیمه دانا از بیمه مرکزی مجوز گرفته و این بیمه نامه کاملاً دیجیتال است هم صدور بیمه نامه و هم پرداخت خسارت به صورت دیجیتال انجام می گردد و مردم تا سن 85 سالگی می توانند این بیمه نامه را خریداری نمایند و برای اولین بار پوشش بیمه ای همسر بدون معاینه انجام می گردد.

وی گفت: یکی از ویژگی های تازه بیمه نامه زندگی تازه این است که می تواند 50 درصد سرمایه بیمه گذار را 6 ماه قبل از فوت در صورتی که پزشکان بیماری فرد را منجر به فوت تشخیص دهند پرداخت گردد و تمدید بیمه نامه تا 85 سالگی انجام می گردد.

مدیرعامل بیمه دانا بعلاوه گفت: یکی از بیمه نامه هایی که مغفول مانده بود بیمه تکافل اسلامی است که بر اساس مذهب برادران اهل سنت در کشور ما شکل گرفته و هفته گذشته در تفاهم نامه ای با مسجد مکی اهل تسنن قرار شد بیمه نامه تکافل اسلامی که با فتوای علمای اهل سنت سازگار است در بین آنها اجرا گردد.

مدیرعامل بیمه دانا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه بیمه دانا در پرتفوی سهام عدالت واقع شده است سود سال 99 را چگونه می پردازد، گفت: سود سهام عدالت را متولیان امر نامه می دهند و به شماره حسابی که آنها معرفی نمایند واریز می کنیم.

وی در خصوص مراحل پرداخت خسارت به شرکت طبیعت برای آتش سوزی بخشی از یک کارخانه گفت: هنوز گزارش دلیل آتش سوزی به بیمه دانا داده نشده و کارهای کارشناسی در حال پیگیری است به محض اینکه گزارش دلیل حریق دریافت گردد در خصوص نحوه پرداخت خسارت اطلاع رسانی می کنیم.

کدM-ch2531

منبع: خبرگزاری آریا

به "افزایش ضریب نفوذ بیمه زندگی، در صنعت بیمه لازم و لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش ضریب نفوذ بیمه زندگی، در صنعت بیمه لازم و لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید