ایجاد 6.5 هکتار گلخانه در اسدآباد

به گزارش وبلاگ یاسی، خبرنگاران/همدان رئیس اداره جهادکشاورزی اسدآباد با اشاره به فراوری سالیانه 3000 تا 3500 تن محصولات گلخانه ای در اسدآباد، مساحت مفید کل گلخانه های شهرستان اسدآباد را 14 هکتار برشمرد و توضیح داد: تعهد توسعه گلخانه ها در شهرستان اسدآباد طی سند راهبردی در سال 99-98 هشت هکتار بوده که تا به امروز 6.5 هکتار این امر در مدت فوق تحقق یافته است.

ایجاد 6.5 هکتار گلخانه در اسدآباد

محمدکرم مرادی در گفت و گو با وبلاگ یاسی، اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان اسدآباد دارای 400 کیلومتر جاده بین مزارع بوده که از این میزان جاده بین مزارع 200 هکتار ترمیم و بازسازی شده و بخشی از 200 هکتار باقی مانده نیز احتیاج به ترمیم و بازسازی دارد .

مرادی با اشاره به اینکه در روستای بهراز یک واحد گلخانه ای در حال توسعه قرار گرفته است، گفت: در راستای توسعه گلخانه های شهرستان جانمایی فاز دو مجتمع گلخانه ای واقع در روستای بهراز به مساحت 40 هکتار است که با پیگیری های سرمایه گذار تخصیص آب و واگذاری اراضی به وسیله مراجع ذیربط انجام شده و بقیه امور در حال پیگیری است.

وی در بخش دیگری گفت: با توجه به اینکه در سال آینده و در مرحله اول سوخت دهی تنها تراکتورهای دارای پلاک که پلاک آنها به نام مالک است، قادر به ثبت نام و دریافت سوخت خواهند بود ضروری است کشاورزان و مالکان تراکتورها برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل در سوخت اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند.

مرادی توضیح داد: مالکانی که پلاک تراکتور به نام آنها نیست، حتماً در اسرع وقت نسبت به انتقال پلاک به نام خود اقدام نمایند و مالکانی که تراکتور آنها فاقد پلاک بوده و ثبت نام برای اخذ پلاک انجام نداده اند، نسبت به بیمه کردن تراکتور اقدام تا در اولویت پلاک گذاری قرار گیرند.

وی اظهار داشت: مالکانی که تا به امروز هیچ گونه اقدامی نداشته اند نیز نسبت به ارائه درخواست برای پلاک گذاری و بیمه کردن تراکتور اقدام نموده و در صورت وجود هرگونه مشکل با مسئول واحد مکانیزاسیون مدیریت جهادکشاورزی در شهرستان و یا با مراکز جهاد کشاورزی تابعه مراجعه نمایند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با تأکید براینکه راه اندازی شعبه دوم بانک کشاورزی در اسدآباد ضرورت دارد، گفت:با توجه به قطب کشاورزی بودن شهرستان وجود یک شعبه بانک کشاورزی در شهرستان اسدآباد جوابگو نبوده و راه اندازی شعبه دوم بانک کشاورزی شهرستان ضرورت دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ایجاد 6.5 هکتار گلخانه در اسدآباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد 6.5 هکتار گلخانه در اسدآباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید