برف و باران در راه است

به گزارش وبلاگ یاسی، رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با ورود یک سامانه بارش زا از غرب به کشور، بارش برف و باران این شهرستان را فرا می گیرد.

برف و باران در راه است

به گزارش وبلاگ یاسی از مهاباد، اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد اظهار کرد: طبق آنالیز نقشه های پیش یابی یک سامانه بارش زای مدیترانه ای از اواخر وقت امروز وارد آذربایجان غربی شده و شهرستان مهاباد را نیز تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

محمدپور اضافه نمود: ورود این سامانه که با وزش باد شدید با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت همراه است، موجب بارش برف و باران در بیشتر نقاط سردسیر و کوهستانی می گردد .

وی اضافه نمود: با ورود این سامانه که تا اواخر روز آدینه با بارش متناوب برف و باران، آذربایجان غربی را تحت تاثیر قرار می دهد و شاهد افت محسوس دما به مقدار 6 تا 10 درجه در این منطقه ها خواهیم بود.

محمدپور گفت: احتمال می رود آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها و لغزندگی جاده ها صورت گیرد و به رانندگان و کشاورزان توصیه کرد: باید اطمینان از ایمنی وسایل گرمایشی خودرو ها و تجهیز به لوازم زمستانی، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، محکم کردن سازه ها، گلخانه ها و بنر های تبلیغاتی، مدیریت و صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی صورت گیرد.

انتهای پیغام / س خ

وبلاگ یاسی مهاباد مهاباد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "برف و باران در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برف و باران در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید