سندرز: یمن غذا و دارو احتیاج دارد نه بمب و محاصره

به گزارش وبلاگ یاسی، در واکنش به تصمیم آمریکا برای توقف حمایت نظامی خود از حملات ائتلاف سعودی در حنگ یمن، سناتور برنی سندرز بیان کرد، این اقدام به حل درگیری های یمن و ارائه یاری ها و بازسازی این کشور یاری خواهد نمود.

سندرز: یمن غذا و دارو احتیاج دارد نه بمب و محاصره

سناتور برنی سندرز از سرسخت ترین منتقدان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا گفت، بیانیه کاخ سفید درباره انتها دادن به حمایت نظامی از جنگ یمن، تکریم فعالیت های مختلف فعالان در طول سالهاست. سالهاست که فعالان در یمن و دنیا برای انتها دادن به این جنگ ویرانگر که به بدترین بحران انسانی در دنیا منجر شده، کوشش نموده اند.

وی گفت، یمن به غذا، دارو و خدمات بهداشتی احتیاج دارد نه بمب و محاصره. این اقدام به حل این درگیری و ارائه یاری ها و بازسازی یمن یاری خواهد نمود.

به همین دلیل، کریس مورفی، سناتور دموکرات گفت، اقداماتی که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اتخاذ نموده است نخستین گام قاطع برای انتها دادن به این کابوس است و آمریکا را امن تر می نماید و مشارکت واشنگتن در این فاجعه در سطح امنیت ملی به انتهاش نزدیک می گردد.

وی گفت: انتها حمایت آمریکا از عملیات تهاجمی و معین نماینده ویژه در یمن نشان می دهد که دولت این مساله را در اولویت سیاست خارجه قرار داده است. اگر ایالات متحده به حمایت بی قید و شرط خود از حمله به یمن انتها دهد، صلح با سرعت بیشتری محقق خواهد شد.

مورفی اضافه کرد، جنگ یمن در طول شش سال گذشته به وقوع فاجعه انسانی وحشتناک که به امنیت و اعتبار آمریکا لطمه زده، منجر شده است.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که بایدن در سخنرانی خود در وزارت خارجه مقرر کرد، برای انتها دادن به جنگ یمن کوشش گردد.

وی گفت، از تیم متخصص در امور خاورمیانه خواسته برای توقف جنگ با هدف رساندن یاری های انسانی و شروع مذاکرات کوشش نمایند.

بایدن گفت، باید جنگ یمن متوقف گردد. آمریکا تمامی حمایتش از عملیات تهاجمی در یمن را متوقف خواهد نمود.ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "سندرز: یمن غذا و دارو احتیاج دارد نه بمب و محاصره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سندرز: یمن غذا و دارو احتیاج دارد نه بمب و محاصره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید