هدف گیری بایدن توسط ترامپ این بار با ویدئوی یک استاد چینی

به گزارش وبلاگ یاسی، رئیس جمهوری آمریکا ویدیویی از یک استاد چینی که مدعی شده پکن قادر به نوسان سیاست آمریکا به دلیل داشتن افرادی در سطح بالای حلقه قدرت محوری آمریکا است کرد. این کلیپ از رسانه های اجتماعی درچین حذف شده است.

هدف گیری بایدن توسط ترامپ این بار با ویدئوی یک استاد چینی

به نوشته دیلی میل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ویدیویی را توئیت نموده که در آن یک استاد چینی از این صحبت می نماید که چین توانسته برای دهه ها بر سیاست آمریکا به لطف یک شبکه ویژه از روابط با افراد در سطوح بالای قدرت آمریکا اعمال نفوذ کند.

این ویدیو طبق گزارش فاکس نیوز، در اصل در شبکه اجتماعی Weibo پست شد اما بعدا از این رسانه اجتماعی چینی حذف شد. در این ویدیو دی دونگشنگ، یک استاد دانشگاه و از روسای دانشکده مطالعات بین الملل در دانشگاه رنمین پکن نشان داده می گردد.

دی دونگشنگ در این ویدیو می گوید، چین توانسته برای دهه ها به وسیله یک شبکه ویژه مخفی دوستان قدیمی که در بالاترین سطوح دولت و نهادهای اقتصادی آمریکا بوده اند بر سیاستهای آمریکا اعمال نفوذ کند.

دی مدعی است، همه چیز از لحظه ای که دولت ترامپ به قدرت رسید تغییر کرد.

او گفت جزییات بیشتر هویت کسانی که دخیل بوده اند را به خطر می اندازد اما فاش کرد چطور جنگ تجاری ترامپ با چین باعث آشفتگی عظیم در روابطی که ده ها میان واشنگتن و پکن ایجاد شده بود شده است.

دی از مخاطبان چینی در این ویدیوی 18 دقیقه ای پرسید: ترامپ جنگ تجاری با ما راه انداخت. چرا ما نتوانستیم او را مدیریت کنیم؟ چرا بین 1992 و 2016 ما همیشه مسائل را با آمریکا حل کردیم؟آیا شما می دانید؟ .حالا من میخواهم یک بمب بیندازم: چون ما افرادی را آن بالا در داخل حلقه قدرت محوری آمریکا داشتیم. ما دوستان قدیمی مان را داشتیم.

او گفت که باید با احتیاط صحبت کند تا هویت آنهایی که دخیل بوده اند را فاش نکند.

دی افزود: به زبان ساده و صریح، در سه تا چهار دهه گذشته، ما از حلقه محوری در داخل قدرت واقعی آمریکا استفاده کردیم. وال استریت از دهه 1970 نفوذی بسیار عمیق بر امور خارجی و داخلی آمریکا داشت. ما عادت داشتیم که شدیدا به آنها متکی باشیم.

اما این استاد دانشگاه مدعی است بعد از آنکه ترامپ در 2016 به ریاست جمهوری انتخاب شد وال استریت نتوانست ترامپ را کنترل کند زیرا به طرز ناخوشایندی نقض نرم قرارداد میان آنها وجود داشت که آنها را با یکدیگر متخاصم کرد.

دی گفت: در طول جنگ تجاری چین-آمریکا آنها کوشش کردند یاری نمایند. دوستان من در آمریکا به من گفتند که آنها کوشش کردند یاری نمایند اما نتوانستند.

دی با این حال گفت، مسائل بار دیگر به مجرد اینکه دولت جو بایدن روی کار بیاید تغییر پیدا می نمایند.

دی معتقد است به مجرد اینکه بایدن به کاخ سفید بیاید، چین بار دیگر خواهد توانست ارتباطات طولانی مدتش را احیا کند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "هدف گیری بایدن توسط ترامپ این بار با ویدئوی یک استاد چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدف گیری بایدن توسط ترامپ این بار با ویدئوی یک استاد چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید