سه گانه برای قهرمان لیگ قهرمانان اروپا!

به گزارش وبلاگ یاسی، عجیب ترین فینال تاریخ لیگ قهرمانان اروپا یکشنبه شب بین دو تیم بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن برگزار می گردد. هر تیمی که جام قهرمانی را بالای سر ببرد فاتح سه گانه خواهد شد. این تیم لیگ و جام حذفی کشور خود و لیگ قهرمانان فتح نموده است.

سه گانه برای قهرمان لیگ قهرمانان اروپا!

به گزارش وبلاگ یاسی از ایسنا، از سال 2015 که بارسلونای لوییس انریکه توانست سه گانه را به دست آورد چنین اتفاقی رخ نداده بود.

اگر یکشنبه آلمانی ها پیروز شوند دومین سه گانه خود را جشن می گیرند و با بارسا تنها تیمی که توانست دو بار این کار را انجام دهد برابر می شوند.

پاری سن ژرمن که نخستین فینال خود را در لیگ قهرمانان را تجربه می نماید می تواند هشتمین باشگاهی باشد که سه گانه را فتح می نماید.

پیش از این تنها سلتیک (1967)، آژاکس (1972)، آیندهوون (1988)، منچستریونایتد (1999)، بارسا (2009 و 2015)، اینتر (2010) و بایرن (2013) به این افتخار دست یافته بودند.

در گذشته به دست آوردن سه گانه کار سختی بود اما در یک دهه اخیر پنج بار این اتفاق اتفاق افتاده است. جای تعجب است که رئال مادرید با وجود بیشترین قهرمانی در لیگ قهرمانان هرگز نتوانسته است سه گانه را فتح کند.

نکته جالبی که در رابطه با بازی یکشنبه وجود دارد این است که اگر پاری سن ژرمن بتواند قهرمان گردد نیمار برای دومین بار سه گانه را با دو تیم مختلف به دست می آورد.

او پیش از این با بارسلونا چنین تجربه ای داشت. پیش از این ساموئل اتوئو هم به این افتخار دست یافته بود. او با بارسلونا و اینتر توانست در دو سال پیاپی سه گانه را کسب کند.

منبع: جام جم آنلاین

به "سه گانه برای قهرمان لیگ قهرمانان اروپا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه گانه برای قهرمان لیگ قهرمانان اروپا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید