خبرنگاران 30 درصد مدارس چهارمحال و بختیاری خیرساز است

به گزارش وبلاگ یاسی، شهرکرد -خبرنگاران- مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت مدرسه سازی و فعال شدن مجمع خیران مدرسه ساز در استان از سال 77 تا به امروز گفت: 30 درصد مدارس استان توسط خیران احداث شده است.

خبرنگاران 30 درصد مدارس چهارمحال و بختیاری خیرساز است

به گزارش وبلاگ یاسی، فرحناز قائدامینی روز سه شنبه در آیین کلنگ زنی مدرسه خیری در ناغان شهرستان کیار با اشاره به اینکه از مجموع یک هزار و 900 مدرسه در استان فعال است، اضافه نمود: تهیه اطلس فضاهای آموزشی در استان در اولویت نهاده شده است.

به گفته وی، هم اکنون 30 درصد مدارس استان تخریبی، 31 درصد به مقاوم سازی احتیاج دارد.

به گفته وی، با تهیه اطلس فضاهای آموزشی در استان می توان در زمینه احداث مدارس در مناطقی که مدرسه وجو ندارد و یا مدارس تخریبی فعال است برنامه ریزی دقیق تری انجام داد.

وی به اجرای طرح آجر به آجر به عنوان یکی از بسته های تحولی وزارت آموزش و پرورش اشاره نمود و گفت: با اجرای این طرح همه افراد با هر میزان سرمایه می توانند خیر باشند.

قائدامینی گفت:توسعه یافتگی کشور در حوزه های مختلف مدیون مدرسه و نظام و تعلیم و تربیت است و می توان با توسعه نظام تعلیم و تربیت با همت خیران کشور را به صندلی توسعه یافتگی رساند.

به گفته وی، با کوشش خیران و احداث مدرسه خیرساز مساوات و عدالت آموزشی در کشور برقرار می گردد تا همه دانش آموزان بتوان در یک فضای آموزشی مناسب آموزش ببینند.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین طرح های مدرسه سازی در استان در چند سال اخیر توسط خیران احداث شده است، گفت: به منظور تکمیل طرح های خیرساز سال گذشته 98 میلیارد تومان اعتبار از سازمان برنامه و بودجه به نوسازی مدارس استان اختصاص داده شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به کمبود اعتبارات گفت: خیران در چند سال اخیر در حوزه مدرسه سازی فعالیت خوبی داشتند که به دلیل کمبود اعتبارات دولتی تعهد نوسازی به خوبی محقق نشد.

کامران رهی اضافه نمود: در سه ماه اخیر 10 تفاهم نامه احداث مدرسه خیر ساز در استان منعقد شده است و تا به امروز کلنگ زنی پنج مدرسه انجام شد.

وی گفت: سال گذشته تکمیل 57 مدرسه خیرساز در دستور کار نهاده شد که از محل اعتبارات دولتی 10 مدرسه تجهیز و تکمیل شد و مابقی با تخصیص اعتبار سهم نوسازی مدارس تکمیل خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان های کیار، کوهرنگ، فارسان و اردل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال جدید، بر پشتیبانی در حوزه فراوری تاکید نمود و گفت: برطرف موانع فراوری باید در دستور کار مسوولان قرار گیرد.

قدرت الله حمزه اضافه نمود: نخستین سنگ بنای توسعه و پیشرفت کشور احداث مدرسه و مدرسه سازی است که در این حوزه باید از تمام ظرفیت به خصوص ظرفیت خیران به خوبی استفاده کرد.

وی اظهارداشت: مدرسه و نظام تعلیم و تربیت به عنوان خط مقدم انسان سازی و تربیت انسان است و باید در حوزه احداث مدرسه همه مردم کوشش نمایند.

به گزارش وبلاگ یاسی، در سال تحصیلی جاری 213 هزار و 246 دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در استان مشغول به تحصیل هستند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 30 درصد مدارس چهارمحال و بختیاری خیرساز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 30 درصد مدارس چهارمحال و بختیاری خیرساز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید