ماموریت ضرغامی برای رایزنان فرهنگی

به گزارش وبلاگ یاسی، عزت الله ضرغامی اعلام نمود: رایزنان فرهنگی نماینده وزارت میراث فرهنگی، #جهانگردی و صنایع دستی در خارج از کشور هستند و جذب جهانگرد اولویت اول آن ها است.

ماموریت ضرغامی برای رایزنان فرهنگی

به گزارش جهانی سفر، وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی در توئیتر نوشت: با رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دیدار داشتم. در 80 نقطه جهان رایزان فرهنگی حضور دارند. از امروز همه آنان نماینده وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی در خارج از کشور هستند. جذب توریست خارجی هم اولویت اول آنان است.

سازمان وقت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی از سال 1394 تا 1398 نمایندگی هایی را با عنوان دفتر اطلاع رسانی توریستی ایران در تعدادی از کشورهای اروپایی و آسیایی راه اندازی کرد که پس از آن به بهانه اصلاح دستورالعمل و ضوابط نمایندگی های توریستی در خارج از کشور اعتبار این نمایندگی ها را منقضی کرد و دستور تعطیلی آن ها را داد.

این دفاتر به وسیله بخش خصوصی و بدون بودجه و اعتبارات دولتی با هدف جذب توریست اداره می شد که بعدها به نحوه عمکرد آن ها با این عنوان که جنبه شخصی پیدا نموده بود، اعتراض هایی شد. سازمان وقت میراث فرهنگی و توریستی پس از آن بارها با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وارد مذاکره شد تا از ظرفیت رایزنان فرهنگی در بخش توریستی نیز استفاده کند که تا کنون استفاده از ظرفیت رایزنان فرهنگی در توریستی موفقیت آمیز نبوده و جذب توریست در ماموریت آن ها رسما تعریف نشده است. بعلاوه، پیشنهادهایی درباره ایجاد رایزنی توریستی در سفارتخانه های ایران در خارج از کشور بارها مطرح شده، اما سازوکاری برای آن تعریف نشده است.

در دی ماه 1400 نیز معاونت توریستی در نشستی با حضور رایزنان مالیِ درحال اعزام به کشورهای خارجی ماموریت های جدیدی را با توجه به تفاهم نامه ای با وزارت خارجه برای این دیپلمات ها ترسیم کرد که زمینه سازی برای حضور بخش خصوصی در ایران و انتقال نظرات فعالان توریستی به ایران از آن جمله بود.

منبع: دنیای سفر

به "ماموریت ضرغامی برای رایزنان فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماموریت ضرغامی برای رایزنان فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید