هکرهای دارک ساید 90 میلیون دلار باج گرفتند

به گزارش وبلاگ یاسی، آنالیز جدید نشان داد گروه هکری دارک ساید که عامل حمله باج افزاری به شرکت کلونیال پایپ لاین و تعطیل شدن بزرگترین شبکه خط لوله سوخت رسانی آمریکا بوده، مجموعا 90 میلیون دلار باج در قالب بیت کوین دریافت نموده است.

هکرهای دارک ساید 90 میلیون دلار باج گرفتند

شرکت کلونیال پایپ لاین حدود دو هفته پیش پس از این که هدف حمله سایبری نهاده شد ناچار شد شبکه خط لوله سوخت خود به طول بیش از 8851 کیلومتر را تعطیل کند که در نتیجه آن سیستم سوخت رسانی به ایالتهای شرقی آمریکا فلج شد. اف بی آی عامل این حمله سایبری را گروه دارک ساید معرفی کرد که یک گروه هکری مستقر در اروپای شرقی است و کلونیال ظاهرا پنج میلیون دلار باج به این گروه پرداخت کرد.

دارک سایر مدل کسب و کار باج افزار به عنوان یک سرویس را اداره می نماید. این هکرها تحت مدل مذکور به ساخت و فروش ابزارهای باج افزار به خلافکاران سایبری دیگر می پردازند که با استفاده از این باج افزارها به حمله دست می زنند. باج افزار نوعی کد مخرب است که دسترسی به سیستم رایانه را مسدود می نماید. هکرها در قبال دریافت باج، دسترسی به اطلاعات را احیا می نمایند.

شرکت تحلیل بلاک چین الیپتیک روز آدینه بیان کرد که کیف بیت کوین مورد استفاده دارک ساید برای جمع آوری پول باج از قربانیانش را شناسایی نموده است. همان روز محققان امنیتی اینتل 471 بیان کردند دارک ساید پس از قطع دسترسی به سرورهایش و خالی شدن کیف پول رمزارزش تعطیل شده است. این گروه هکری فشار از سوی دولت آمریکا را مسبب این اتفاق خواند.

شرکت الیپتیک روز سه شنبه در یک پست وبلاگ بیان کرد دارک ساید و زیرمجموعه هایش طی 9 ماه گذشته از 47 قربانی دستکم 90 میلیون دلار باج در قالب بیت کوین دریافت نموده اند. میانگین پرداخت باج از سوی سازمانها احتمالا 1.9 میلیون دلار بوده است.

تام رابینسون، هم موسس و دانشمند ارشد الیپتیک گفت: تا جایی که می دانیم، این تحلیل شامل همه پرداختهایی است که به دارک ساید انجام گرفته است. با این حال مبادلات بیشتر ممکن است شناسایی نشده باشد و این آمار باید حداقل پرداختی صورت گرفته در نظر گرفته شوند.

طبق آنالیز الیپتیک، کیف بیت کوین دارک ساید پیش از این که موجودی آن هفته گذشته خالی گردد، به ارزش 5.3 میلیون دلار پول دیجیتالی داشت. حدس وجود دارد که این پول توسط دولت آمریکا توقیف شده است.

از 90 میلیون دلار، 15.5 میلیون دلار به طراح دارک ساید و 74.7 میلیون دلار به زیرمجموعه های آن تعلق گرفته است. عمده این پول به صرافیهای رمزارز ارسال شده و در آنجا به پولهای رایج تبدیل می شوند.

بیت کوین به مورد استفاده قرار دریافت در فعالیت مجرمانه شهرت پیدا نموده است زیرا رمزارز هویت مجرمان را فاش نمی نماید. با این حال محققان می توانند منبع ارسال رمزارز را ردگیری نمایند.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، کلونیال پایپ لاین تنها یکی از موارد اخیر حمله باج افزاری بوده است. واحد اروپایی شرکت ژاپنی توشیبا هدف حمله هک نهاده شد و گروه دارک ساید عامل این حمله معرفی گردید. همچنین سیستم بهداشت و درمان ایرلند هم هدف حمله باج افزاری نهاده شده است. جو بایدن، رییس جمهور آمریکا فرمانی را امضا کرد که تقویت دفاعهای امنیت سایبری را مد نظر دارد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "هکرهای دارک ساید 90 میلیون دلار باج گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هکرهای دارک ساید 90 میلیون دلار باج گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید