علم و تکنولوژی

واکنش وزیر ارتباطات به ارسال پیامک هشدار زلزله

ایسنا نوشت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پی ارسال پیام هشدار زلزله دستور پیگیری موضوع و برخورد با مقصرین احتمالی را داد.

17 آذر 1401

رکوردشکنی مرسدس ، بنز در جهنم سبز ، تصاویر این ابرخودروی 100 میلیارد تومانی را ببینید

مرسدس با ابرخودروی AMG One خود که الهام گرفته از خودروهای فرمول فرمول یک است در مدت 6:35.183 دقیقه پیست معروف جهنم سبز در آلمان را طی کرد و بار دیگر رکورد پیست نوربرگ را به خود اختصاص داد.

20 آبان 1401

برنامه نو برای تحقق شهر شیشه ای ، مشارکت مردم در مشخص و اولویت بندی پروژه ها ، توزیع عادلانه اعتبارات و حذف ردیف های تکراری

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران از تغییر در نحوه بودجه ریزی سالانه شهرداری مرکز خبرداد و گفت: برنامه کلان ما بازنگری و بهبود نظام بودجه ریزی است که تحول بزرگی در فرایند مدیریت، کنترل و نظارت بر بودجه تمام بخش های شهرداری تهران ایجاد خواهد نمود.

12 آبان 1401

40 استارت آپ با بیش از 100 محصول فناورانه در نمایشگاه ایران نانو 1401

برنامه نانواستارت آپ به همراه استارت آپ های پنج دوره اخیر خود در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی فناوری نانو تحت عنوان ایران نانو 1401 شرکت خواهد نمود.

5 مهر 1401

کارنامه سبز کنکور سراسری 6 مهرماه منتشر می گردد

با اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، کارنامه نهایی تمام داوطلبان 6 مهر 1401 منتشر خواهد شد.

1 مهر 1401

ایرانسل بسته ترکیبی تخفیفی برای عید قربان تا عید غدیر داد

ایرانسل هم مانند از بسته ترکیبی هدیه خود برای اعیاد قربان و غدیر رونمایی کرد. این بسته ترکیبی شامل اینترنت موبایل و مکالمه درون شبکه برای تمام مشترکان اعتباری و دائمی ایرانسل قابل خریداری و استفاده است.

3 مرداد 1401

مراسم اپل Unleashed؛ رونمایی از مک بوک های نو (پخش زنده تمام شد)

اپل که در رویداد California Streaming فقط روی معرفی آیفون 13 متمرکز شده بود، رونمایی از مک بوک های تازه خود را به رویداد مستقلی موکول کرد که قرار است دوشنبه 26 مهر ماه ساعت 20:30 به وقت تهران برگزار گردد. در رویداد Unleashed قرار است شاهد مک بوک پروهای تازه اپل باشیم که...

24 تیر 1401

آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان ارشد دانشگاه آزاد

تهران (پانا) - ثبت نام از پذیرفته شدگان آزمون ارشد دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مجازی آغاز شد و تا دوشنبه ادامه خواهد یافت.

23 تیر 1401

اسامی پذیرفته شدگان بدون آزمون دکتری در دانشگاه علامه اعلام شد

اسامی پذیرفته شدگان بدون آزمون دکتری دانشگاه علامه طباطبایی اعلام شد و داوطلبان از امروز می توانند کارت مصاحبه علمی خود را دریافت نمایند.

18 تیر 1401

چگونه پیغام های اینستاگرام را به طور اتوماتیک پاک کنیم

حفظ حریم خصوصی از مهمترین دغدغه های کاربران فضای مجازی است. برنامه اینستاگرام به لطف حالت vanish خود این امکان را برای کاربران فراهم نموده است.

16 تیر 1401

رشد جمعیت سالمندی 3 برابر افزایش جمعیت کشور است

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: سرعت رشد جمعیت سالمندی در جامعه ما بیش از 3 برابر رشد جمعیت است؛ لذا ما دچار جمعیت سالمند هستیم و این شرایط رو به رشد است.

15 تیر 1401

سری آنر 70 شاید زودتر از انتظار رونمایی شوند

این طور که به نظر می رسد، آنر می خواهد خیلی زودتر از انتظار از جانشینان سری 60 خود رونمایی کند؛ این گوشی ها که با نام آنر 70 شناخته می شوند، نسل بعدی پرچم داران شرکت چینی به حساب می آیند.

9 تیر 1401

حضوری شدن آموزش یک احتیاج و مطالبه ملی است

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان در اولین نشست حراست های دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور با موضوع آنالیز چالش ها و حذف موانع جهت از سرگیری آموزش که به صورت برخط برگزار شده بود، اظهار کرد از سرگیری آموزش حضوری یک امر بسیار مهم است.

26 خرداد 1401

چگونه در تعطیلات فلسفه بخوانیم؟

علیرضا اسمعیل زاده؛ خیلی از ما از نوجوانی و حتی کودکی سوال های بزرگ و عمیقی دربارۀ هستی و زندگی در ذهنمان داشته ایم که هیچوقت ما را رها نکرده اند. شاید اینطور سوال ها خیلی وقت ها به خاطر دغدغه های روزمرۀ زندگی از مرکز توجه ما بیرون افتاده باشند، اما در...

25 خرداد 1401

انجام مطالعه بالینی واکسن برکت پلاس در تهران ، تزریق نخستین واکسن ایرانی اومیکرون به 210 داوطلب

تست انسانی و مطالعه بالینی نخستین واکسن ایرانی اختصاصی سویه اومیکرون صبح امروز در دو محل هتل ارم و فرهنگسرای اشراق انجام شد.

25 خرداد 1401

اَبَرموشک ناسا بر سکوی پرتاب نهاده شد

سامانه پرتاب فضایی ناسا به عنوان قدرتمندترین موشک تاریخ برای آزمایش پیش از شروع مأموریت فضایی آرتمیس 1، به سکوی پرتاب منتقل شد.

17 خرداد 1401

مصالح شاپ مرجع فروش مصالح و تجهیزات ساختمانی

رپرتاژآگهی - یونولیت (پلاستوفوم) محصولی است که از فوم پلی استایرن منبسط شده ساخته شده است. این محصول در ایران با نام های پلاستوفوم و آکاسیف نیز شناخته می گردد. در فرآیند فراوری فوم پلاستیکی، گلوله های پلی استایرن منبسط شده پس از یک بار سخت شدن با بخار آب...

16 خرداد 1401

افزایش تعرفه اینترنت مخابرات مجاز اعلام شد

اگرچه افزایش تعرفه بسته های اینترنت مخابرات ابتدا با تکذیب مسوولان روبرو شد اما کمی بعد با قطعی شدن تغییرات اعلام شد که افزایش تعرفه ها در بازه مجاز بوده و تخلفی صورت نگرفته است.

14 خرداد 1401

راه اندازی 5G در آمریکا شرکت های هواپیمایی بین المللی را ترساند

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، این درحالی است که اپراتورهای مخابراتی اعلام نموده اند راه اندازی بخشی از نسل پنجم اینترنت همراه را به تاخیر می اندازند.

22 اردیبهشت 1401

هفتمین آزمایش موشکی کره شمالی در سال نو میلادی

پیونگ یانگ هفتمین آزمایش موشکی خود را در سال 2022 انجام داد.

12 اردیبهشت 1401
تعداد: (90)