پله های برقی مترو فرسوده شدند ، پای قطعات چینی در میان است؟

به گزارش وبلاگ یاسی، 868 پله برقی در مترو مرکز وجود دارد. گزارش های متعددی وجود دارد که در ایستگاه های پر رفت و آمد مانند تجریش، تئاتر شهر، آزادی و اکباتان پله برقی متروها از کار افتاده اند. ن هم در ایستگاه هایی که هم پر تردد هستند و هم تعداد پله های آن زیاد است.

پله های برقی مترو فرسوده شدند ، پای قطعات چینی در میان است؟

مشاهدات میدانی نشان می دهد پله برقی متروها مدام در حال تعمیر هستند. اما به نظر می رسد پله برقی ها مانند بعضی از واگن ها از رده خارج شده اند و فعلا به علت کمبود قطعات تعمیر می شوند اما انگار تعمیرات پله برقی دیگر صرفه مالی ندارد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه درباره فرسودگی پله برقی مترو تهران گفت: حجم زیادی از متروی تهران فرسوده شده. بخشی از پله برقی ها سال هاست که استفاده شده و دیگر قابل تعمیر نیست. احتیاج به تغییر آنها و استفاده از تکنولوژی های روز داریم.

باز هم پای چین در میان است؟

او اعلام کرد: تکنولوژی در خطوط مختلف متروی تهران فرق دارد. چون بیشتر قطعات مترو چینی است از این رو قطعات چینی زودتر فرسوده می گردد و احتیاج به بروزرسانی دارد.

شایسته اصل گفت: قبل از تشدید تحریم ها، ریل مترو از اتریش وارد ایران می شد حالا در دور نو تحریم ها اتریشی ها دیگر با ایران همکاری نمی نمایند. در آن موقع قرار شد ترکیه در این صنعت با کیفیت پایین و قیمت بالاتر به ما خدمات بدهد اما حالا در صنعت ریل خودکفا شده ایم.

شهریور سال جاری علی عبدالله پور، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران به ایلنا گفته بود: در حدود هزار و 570 واگن داریم که از این تعداد، 50 درصد آنها احتیاج به اورهال دارند. ظرفیت به گونه ای است که ماهانه یک قطار را اورهال کنیم. این فرایند به صورت یک جریان است و یک قطار اورهال می گردد و به خط وارد می گردد و قطار دیگری جایگزین می گردد.در مجموع 50 درصد قطارها احتیاج به اورهال دارند.

اخیرا اما به علت فرسودگی سیستم تهویه مترو ویدئویی در شبکه های مجازی می چرخید که نشان می داد به علت خراب بودن این سیستم، شهروندان تهرانی در تونل شیشه مترو را شکستند.

پبش تر مهدی شایسته اصل، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفته بود: برای خرید قطعه مترو، احتیاج به 500 میلیارد تومان داریم و به غیر از آن اکنون بین هزار و 500 تا 2 هزار میلیارد تومان منابع برای بروزرسانی ناوگان احتیاج است.

برای مطالعه بیشتر خبر حضور چین در ساخت مترو تهران را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "پله های برقی مترو فرسوده شدند ، پای قطعات چینی در میان است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پله های برقی مترو فرسوده شدند ، پای قطعات چینی در میان است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید