فرهنگ و هنر

قهرمان خوش تیپ ایران در دوبی چه می کند؟

اشک های فرهاد مجیدی در جشن قهرمانی فصل گذشته استقلال هنوز جلوی چشم مان است؛ آن روز این طور تصور شد که اسطوره جوان استقلال اشک شوق می ریزد بابت قهرمان کردن تیم محبوبش؛ چندی بعد، اما مشخص شد قصه چیز دیگری است و فرهاد سودای جدایی در سر دارد.

3 آبان 1401

برگزیدگان جشنواره ونیز معرفی شدند ، شیر طلایی در تسخیر یک مستند

هفتادونهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ونیز درحالی امشب به کار خود سرانجام داد که شیر طلایی این رویداد به یک مستند رسید و سینمای ایران نیز پیروز به دریافت سه جایزه شد.

22 شهریور 1401

انتقال پیکر ابتهاج به ایران به تعویق افتاد

فرزند مرحوم هوشنگ ابتهاج گفت: با تاسف به اطلاع همگان می رسانم به علت پاره ای مسائل در آلمان انتقال پدرم به ایران به تعویق افتاده است.

26 مرداد 1401

استقرارهای 7000 ساله در خراسان جنوبی شناسایی شد

در آنالیز باستان شناسی دهستان پترگان شهرستان زیرکوه، استقرارهایی متعلق به هزاره پنجم قبل از میلاد حدود 7 هزار سال قبل شناسایی شد.

21 تیر 1401

وزیر فرهنگ: مرجعیت مقوله فرهنگ در تصمیم های دولت به تثبیت می رسد

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز با حضور در گردهمایی روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه با تاکید بر نقش و جایگاه فرهنگ در تصمیمات کشور گفت که در دولت سیزدهم تلاش می شود تا جایگاه اصلی و مرجعیت مقوله فرهنگ در تصمیم های...

29 خرداد 1401

چگونه در تعطیلات فلسفه بخوانیم؟

علیرضا اسمعیل زاده؛ خیلی از ما از نوجوانی و حتی کودکی سوال های بزرگ و عمیقی دربارۀ هستی و زندگی در ذهنمان داشته ایم که هیچوقت ما را رها نکرده اند. شاید اینطور سوال ها خیلی وقت ها به خاطر دغدغه های روزمرۀ زندگی از مرکز توجه ما بیرون افتاده باشند، اما در...

25 خرداد 1401

از استایل بازیگران در جشنواره فجر تا مبارزه با پیری؛ برترین های سبک زندگی

اگر فرصت مطالعه مقالات سلامتی و سبک زندگی را ندارید، می توانید گلچینی از برترین مقاله ها و ویدیوهای مربوط به سلامتی، مد و زیبایی، سبک زندگی و آموزش آشپزی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های سبک زندگی، هر هفته 10 مقاله و ویدیوی مجذوب...

23 خرداد 1401

درج هم زمان قیمت تولیدکننده و مصرف کننده روی کالا ها از امروز

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی از درج هم زمان قیمت تولیدکننده و مصرف کننده روی کالا ها از امروز اطلاع داد.

20 خرداد 1401

طرز تهیه آش شله قلمکار مجلسی

آش شله قلمکار یکی از لذیذترین انواع آش است که ظاهرا اصل و ریشه اش به شهر تهران و زمان ناصرالدین شاه برمی گردد. اگر چه آش شله قلمکار در اغلب شهرهای ایران مثل اصفهان و تبریز هم پخته می گردد اما هنوز هم آش شله قلمکار تهرانی های قدیمی زبانزد خاص و عام است. در...

17 خرداد 1401

کامبیز روشن روان: جوان ها به فرم قدیمی موسیقی ایرانی توجه نمی کنند

کامبیز روشن روان درباره ترکیب موسیقی ایرانی با سازهای غربی و بعضا الکترونیک بیان می کند: اگر ساخت این نوع قطعات خیلی آگاهانه انجام شود، تحولی را در قطعاتی که ساخته و به همین شکل هم اجرا می شوند، ایجاد می کند. منتهی اینکه چه کسی و با چه دانشی این کار را...

9 خرداد 1401

شانزدهمین جشنواره شعر فجر برگزیدگان خود را شناخت

برگزیدگان شانزدهمین جشنواره شعر فجر در بخش های مختلف معرفی شدند.

24 اردیبهشت 1401

ماموریت ضرغامی برای رایزنان فرهنگی

عزت الله ضرغامی اعلام نمود: رایزنان فرهنگی نماینده وزارت میراث فرهنگی، #جهانگردی و صنایع دستی در خارج از کشور هستند و جذب جهانگرد اولویت اول آن ها است.

20 اردیبهشت 1401

فرهاد هراتی و 5 هنرمند ایرانی دیگر مدال های طلا، نقره و برنز جایزه جهانی موسیقی را بدست آوردند

به گزارش خبرنگاران به نقل از euronews با اعلام نتایج مسابقه جهانی موسیقی فرهاد هراتی از ایران مدال طلا و پنج هنرمند ایرانی دیگر مدال های نقره و برنز این مسابقات را از آن خود کردند.

10 اردیبهشت 1401

اعضای هیأت انتخاب بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند

ستاد چهلمین جشنواره فیلم فجر، اعضای هیات انتخاب بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) در چهلمین جشنواره فیلم فجر را معرفی کرد.

4 اردیبهشت 1401

ارتقای درک مفاهیم اقتصادی در سطح جامعه را دنبال می کنیم

به همت مرکز پژوهش های اتاق ایران، مراسم رونمایی از کتاب اقتصاد برای سیاست گذاران؛ راهنمایی برای غیراقتصادی ها با حضور مترجم این اثر برگزار شد.

2 اسفند 1400

عضو هیئت علمی دانشگاه زابل به عنوان استاد برگزیده پژوهش استان سیستان و بلوچستان انتخاب شد

عضو هیئت علمی دانشکده علوم پایه دانشگاه زابل، از سوی حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان به عنوان استاد برگزیده پژوهش استان در سال 1400، مورد تقدیر قرار گرفت.

20 بهمن 1400

فیلم لحظه بیرون انداختن مینا وحید از کنسرت ماکان بند ! ، خانم بازیگر ضایع شد

خبرنگاران: مینا وحید بعد از حرکت جنجالی اش در کنسرت ماکان بند در صفحه شخصی اش از خودش و امیر مقاره صحبت هایی کرد که جنجال به پا کرد.

19 بهمن 1400

طلوع صنعت هوایی: نقشه ها و پوسترهای تاریخی

خبرنگاران میخواهد در این مقاله نقشه های راستا و پوسترهای روزهای آغازین خطوط هوایی عمومی ارائه دهد.

15 بهمن 1400

دانشگاه هنر تهران، میزبان نمایشگاه اودلاجان

پردیس باغ ملی دانشگاه هنر از 16 تا 24 خرداد ماه میزبان نمایشگاه از عکس های بافت تاریخی اودلاجان در تهران است.

10 بهمن 1400

پله های برقی مترو فرسوده شدند ، پای قطعات چینی در میان است؟

به گزارش خبرنگاران، 868 پله برقی در مترو مرکز وجود دارد. گزارش های متعددی وجود دارد که در ایستگاه های پر رفت و آمد مانند تجریش، تئاتر شهر، آزادی و اکباتان پله برقی متروها از کار افتاده اند. ن هم در ایستگاه هایی که هم پر تردد هستند و هم تعداد پله های آن زیاد...

27 دی 1400
تعداد: (73)