3 اشتباه رایج در طراحی داخلی که در سال 1401 باید از آنها اجتناب کرد

به گزارش وبلاگ یاسی، یک طراح داخلی حرفه ای باید تحصیلات حرفه ای کسب کند، سپس سال ها بی وقفه مهارت و خلاقیت خود را به کار ببندد تا بتواند با طراحی صحیح فضاها، زندگی مردم را به طرز ماهرانه ای متحول کند. به همین علت، در این مطلب 3 اشتباه رایج طراحی داخلی را ذکر کرده ایم که در سال 1401 نباید اجرا کنید.

3 اشتباه رایج در طراحی داخلی که در سال 1401 باید از آنها اجتناب کرد

اشتباه اول: مقیاس کردن

یکی از رایج ترین اشتباهات طراحی داخلی که می بینیم، مقیاس کردن اشتباه است. بسیاری از چیزهای کوچک در یک اتاق می تواند اتاق را به هم ریخته و نامرتب نشان دهد. خانه بسیار شلوغ و نامرتب انرژی منفی نیز به همراه دارد، یک لحظه تصور کنید وارد خانه شوید و با صحنه به هم ریختگی خانه روبرو می شوید، چه حالی به شما دست می دهد. اما وقتی خانه در توازن قرار داشته باشد، پس از خرید ماگ می توانید یک نوشیدنی خنک برای خود سرو کنید و از فضای خانه لذت ببرید.

اشتباه دوم: چیدن اکسسوری و لوازم دکوری

یک یادگاری از مادربزرگ تان یا مجسمه جدیدی که امروز از بازار گرفته اید، همه لوازم دکوری که شما سردرگم کرده اند زیرا نمی دانید آن ها را در کجای خانه قرار دهید. وقت آن است با خرید شلف یک نظم و انسجام به اکسسوری و لوازم دکوری خانه بدهید. لازم به ذکر است که عدم توازن و به هم ریختگی ظاهر خانه را ناپسند می کند.

تعداد زیاد لوازم دکوری قدیمی باعث می شود اتاق شما قدیمی به نظر برسد. اگر یادگاری هایی وجود دارد که دوست دارید، پراکنده کردن آن ها در سراسر خانه کاملا نامرتب و تصادفی است. در عوض، لوازم دکوری را به دسته های کوچک تقسیم کنید و آن ها را در گروه های اعداد فرد روی شلف یا هر جای دیگری مرتب کنید.

اشتباه سوم: وسایل آویزان را به حال خود رها نکنید

تابلوهای هنری می توانند جلوه های خیره کننده ای به فضای خانه مان تقدیم کند. حتی خرید ساعت دیواری آن هم در مدل های مختلف می تواند دیدن گذر زمان را برای ما لذت بخش کند. اما همچنان به دلایلی اشتباهاتی در طراحی وسایل آویزان انجام می دهیم.

اولین اشتباهی که برخی از طراحان داخلی مرتکب می شوند این است که در پی اندازه اشتباه هستند. از اندازه نترسید! بزرگتر تقریبا همیشه بهتر است. یک اثر هنری خیلی کوچک می تواند ساده لوحانه به نظر برسد، در حالی که یک هنر در مقیاس بزرگ می تواند به نقطه کانونی اتاق تبدیل شود. اگر می خواهید بیش از یک قطعه قرار دهید، محل قرارگیری و مقیاس را آزمایش کنید تا زمانی که یکی را پیدا کنید که متعادل به نظر برسد. به یاد داشته باشید، به عنوان یک قانون کلی، سطح چشم طبیعی ترین به نظر می رسد.

سخن پایانی

همه ما می توانیم دچار خطا شویم و اصولا انسان جایز خطاست. پس بیخودی خود را سرزنش نکنید و از اشتباهات درس بگیرید. طراحان داخلی چه آن ها که تحصیل کرده اند و چه آن ها که قصد دارند تنها خانه خود را تزئین کنند، می بایست به نکات عمده طراحی داخلی سال 1401 توجه کنند. ایجاد فضای خانه آرامش بخش مهم ترین نکته ای است که باید به آن توجه کرد تا هنگام خستگی و کلافگی یک مکان و پناهگاه برای خودمان داشته باشیم.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و وبلاگ یاسی مسئولیتی درباره آن ندارد.

منبع: ایرنا زندگی

به "3 اشتباه رایج در طراحی داخلی که در سال 1401 باید از آنها اجتناب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 اشتباه رایج در طراحی داخلی که در سال 1401 باید از آنها اجتناب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید