زیباترین ایستگاه راه آهن دنیا را ببینید ، سازه ای با هدف کاهش گازهای آلاینده

به گزارش وبلاگ یاسی، سرگرمی گاه ساحلی تولوم در مکزیک دارای یک ایستگاه راه آهن بسیار زیباست که با هدف افزایش پایداری در منطقه ساخته شده است.

زیباترین ایستگاه راه آهن دنیا را ببینید ، سازه ای با هدف کاهش گازهای آلاینده

به گزارش وبلاگ یاسی، گروهی از معماران خلاق با هدف کاهش انتشار گازهای آلاینده و افزایش پایداری به ایجاد یک ایستگاه راه آهن اعجاب انگیز در تولوم پرداخته اند که از نمایی شبیه یک چشم برخوردار است. طراحی منحصر به فرد این سازه زیبا، استفاده از فضا را در آن به برترین شکل ممکن بهینه نموده است به این صورت که کارایی ایستگاه در مرکز، که وسیع ترین بخش آن را تشکیل می دهد، متمرکز شده است. دیوارهای عمودی و سالن پوشیده با روزنه های کاملاً باز نور و تهویه طبیعی را برای ایستگاه راه آهن تأمین می نماید که این ویژگی، پایداری را برای سازه و محیط اطراف آن به ارمغان آورده است.

از دیگر ویژگی های مهم ایستگاه راه آهن تولوم که آن را از سایر سازه های مشابه متمایز نموده است می توان به قابلیت رفت وآمد راحت به آن، دکوراسیون زیبا و وفور نور طبیعی اشاره نمود. علاوه بر این، طراحی هندسی سازه به گونه ای است که مسافران و بازدیدکنندگان را ناخودآگاه به حضور در مرکز آن با بیشترین اندازه کارایی، نور و تهویه طبیعی راهنمایی می نماید.

جالب است بدانید که فروشگاه های مختلفی نیز در بخش های مرکزی ایستگاه راه آهن تازه تولوم واقع شده است که لذت سفر از طریق قطارهای شهری را برای مردم دوچندان می نماید که این رویداد به سهم خود می تواند در افزایش پایداری در نتیجه کاهش گرایش به تردد از طریق خودروهای شخصی سهیم باشد.

از آن جا که هوا در تولوم گرمسیری، با اندازه رطوبت بسیار بالا است، در نتیجه سازندگان ایستگاه قطار تولوم در برخی از بخش های آن، سقف های مشبک متعددی ایجاد نموده اند که مانند فضاهای باز عمل می نماید و بدون تهویه مکانیکی هوا، در کاهش رطوبت و گرما نقش مهمی ایفا می نماید. علاوه بر این، مواد عایق بسیار کارآمدی در ساخت ایستگاه راه آهن تازه تولوم به کار برده شده است که از فضای داخلی آن در مقابل گرمای بیرون خودداری می نماید و از این طریق، احتیاج به مصرف انرژی شهری را برای کاهش دمای داخلی را به حداقل می رساند.

منبع: ایمنا

منبع: همشهری آنلاین

به "زیباترین ایستگاه راه آهن دنیا را ببینید ، سازه ای با هدف کاهش گازهای آلاینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین ایستگاه راه آهن دنیا را ببینید ، سازه ای با هدف کاهش گازهای آلاینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید