افزایش 4 درصدی مصرف آب کشور در اردیبهشت

به گزارش وبلاگ یاسی، مدیرکل دفتر مدیریت مصرف آب کشور از افزایش 4 درصدی مصرف آب در اردیبهشت سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اطلاع داد و گفت: مهمترین توصیه ما برای کاهش مصرف آب در تابستان که زمان اوج مصرف است کاهش زمان بازنگه داشتن شیر آب در هنگام شستشوی دستهاست.

افزایش 4 درصدی مصرف آب کشور در اردیبهشت

به گزارش گروه مالی وبلاگ یاسی، علی سیدزاده از افزایش 4 درصدی مصرف آب در اردیبهشت سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اطلاع داد و با اشاره به این که این رقم در فروردین ماه 9 درصد را نشان می دهد اضافه نمود: مهمترین توصیه ما برای کاهش مصرف آب در تابستان که زمان اوج مصرف است کاهش زمان بازنگه داشتن شیر آب در هنگام شستشوی دستهاست.

وی با بیان این که با شیوع ویروس کرونا توصیه های بهداشتی بر شستشوی دست ها به مدت 20 ثانیه است گفت: به طور متوسط بازماندن شیر آب در 20 ثانیه سبب مصرف 5 لیتر در ثانیه می گردد که اگر 10 ثانیه هنگام شستشوی دست ها شیر آب بسته بماند یعنی 2 و نیم لیتر در ثانیه به ازای هر بار شستشو صرفه جویی شده است.

سیدزاده ادامه داد: این کاهش زمان باز نگه داشتن شیر آب به معنای تغییر در کیفیت شستشوی دست ها نیست بلکه افراد می توانند ابتدا شیر آب را باز نموده دست های خود را به مایع آغشته نمایند شیر آب را ببندند و بعد از سرانجام 20 ثانیه شستشوی دست ها دوباره شیر آب را باز نموده و دوباره دست های خود را بشویند.

وی با بیان این که رقم صرفه جویی شده در کاهش 10 ثانیه از باز ماندن شیر ها با در نظر دریافت 80 میلیون جمعیت بسیار قابل توجه است گفت: استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب به نام درافشان در انتهای شیر نیز می تواند در کاهش مصرف آب و حفظ منابع آبی بسیار اثرگذار باشد.

مدیر کل دفتر مدیریت مصرف آب کشور با بیان این که ما به طور معمول سالانه 2 موج مصرف را تجربه می کردیم اضافه نمود: در شرایط فعلی و با بروز بیماری کرونا 3 اوج مصرف در کشور رخ داده است که ما برای مدیریت منابع آب در این شرایط باید زمان شستشو را مدیریت کنیم.

وی اضافه نمود: در فروردین سال جاری حدود 540 میلیون متر مکعب آب فراوری و در اختیار مصرف نماینده نهاده شد این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته این رقم 493 میلیون متر مکعب است.

سیدزاده گفت: ما در صنعت آب کشور 160 هزار کیلومتر شبکه توزیع آب داریم که این شبکه نیازمند نگهداری و مراقبت است در این راستا اصلاح و بازسازی شبکه های آب، مدیریت فشار آب در شبکه های توزیع و نصب شیر های فشارشکن از جمله اقدامات نگهداری این شبکه برای جلوگیری از بروز حوادثی مانند شکستگی لوله هاست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افزایش 4 درصدی مصرف آب کشور در اردیبهشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 4 درصدی مصرف آب کشور در اردیبهشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید