افشای فساد در پروژه نئوم عربستان

به گزارش وبلاگ یاسی، حساب کاربری العهد الجدید جزئیات جدیدی از فساد در پروژه نئوم عربستان سعودی را فاش کرد.

افشای فساد در پروژه نئوم عربستان

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ یاسی به نقل از الخلیج الجدید، حساب کاربری العهد الجدید فساد در پروژه نئوم که یکی از پروژه های محمد بن سلمان ولیعهدی سعودی در منظره 2030 است را فاش کرد.

العهد الجدید اظهار داشت که در فرایند جنگل کاری کاخ های نئوم فساد بزرگی وجود دارد.

این حساب کاربری این فساد را با بیان این مطلب شرح داد: هزینه یک درخت به 10 هزار ریال (2666 دلار) می رسد ، در حالی که هزینه واقعی آن فقط بین یک هزار تا دو هزار ریال معادل (266 تا 533 دلار) است.

العهد الجدید نوشت: هزینه آب برای آبیاری درختان علاوه بر حقوق کارکنان ، بیش از 50 میلیون ریال (13.3 میلیون دلار) در ماه است.

در فرایند جنگل کاری کاخ های نئوم با توجه به هزینه یک درخت که به ده هزار ریال می رسد (در حالی که هزینه واقعی آن فقط بین یک هزار تا دو هزار است) و هزینه های آبیاری درختان، فساد بزرگی وجود دارد. علاوه بر آن حقوق مسئولان آبیاری درختان، بیش از 50 میلیون ریال در ماه است.

این اولین بار نیست که پروژه نئوم به علت فساد جنجال ایجاد می نماید.

بعلاوه ابتکار های سبز که به وسیله محمد بن سلمان ارائه شد منعکس کننده ذهنیت حاکم بی پروا است. عربستان سعودی به اسم یکی از قدرت های خاورمیانه ادعا می نماید که میخواهد در راستای برنامه های زیست محیطی 40 میلیارد درخت در سراسر منطقه بکارد.

در واقع عربستان میخواهد به اسم یک رهبر منطقه ای فعال در زمینه خدمت به محیط زیست شناخته گردد،درحالی که طرح مذکور سعودی ها و مشارکت سطح بالای یک مقام ارشد یعنی محمد بن سلمان می تواند در راستای کوشش برای بهبود چهره عربستان به ویژه ولیعهد آن پس از فاش شدن جنایات متعدد وی باشد؛ به ویژه اینکه طرح مذکور چند هفته پس از انتشار گزارش قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی و افشای نقش بن سلمان در قتل وی مطرح می گردد.

طرح نئوم احداث و بنای شهری بر اساس آخرین متدهای تکنولوژی دنیا و پیشرفته ترین آنهاست بودجه اجرایی این پروژه 500 میلیارد دلار برآورد شده و قرار است، در شمال غربی کشور عربستان سعودی در منطقه ای به مساحت بیش از 26 هزار کیلومتر مربع احداث گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "افشای فساد در پروژه نئوم عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای فساد در پروژه نئوم عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید