امتیاز اعتبار سنجی بانکی خود را چگونه ترمیم و اصلاح کنیم؟

به گزارش وبلاگ یاسی، رپرتاژ آگهی - شما می توانید با رفع اشتباهات در سابقه اعتباری خود (در صورت وجود خطا) و سپس پیروی از این دستورالعمل ها، امتیازات اعتبار سنجی خود را بهبود بخشید و یک سابقه اعتباری سازگار و خوب داشته باشید. ترمیم نمره اعتبار بد یا اعتبار سازی برای اولین بار صبر و انضباط لازم دارد. هیچ راهی سریع برای تعیین نمره اعتبارسنجی بانکی وجود ندارد. در حقیقت، تلاش برای رفع سریع به احتمال زیاد نتیجه معکوس دارد، بنابراین از هرگونه توصیه ای که ادعا می کند سریع نمره اعتباری شما را بهبود می بخشد، مراقب باشید بهترین توصیه برای بازسازی نمره اعتبار سنجی بانکی، مدیریت مسئولیت پذیری آن در طول زمان است. اگر این کار را انجام نداده اید، قبل از اینکه ببینید نمره اعتباری شما بهتر می شود، باید سابقه اعتباری خود را اصلاح کنید. مراحل زیر به شما در این امر کمک می کند.

امتیاز اعتبار سنجی بانکی خود را چگونه ترمیم و اصلاح کنیم؟

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

مراحل بهبود امتیاز اعتبار سنجی بانکی

** گزارش اعتبار خود را از نظر خطا بررسی کنید : گزارش اعتبار سنجی بانکی خود را از سامانه های مختلف گزارش دهنده اعتباری (مانند مای کردیت و…) به دقت بررسی کنید تا اطلاعات نادرستی نداشته باشید. با تماس با پشتیبانی سامانه گزارش دهنده اعتبار و وام دهنده خود (بانک)، اطلاعات نادرست یا گمشده را به آنها گوشزد کنید؛ در مورد اختلاف خطاهای گزارش اعتبار سنجی بانکی خود بیشتر بخوانید. به یاد داشته باشید بررسی گزارش اعتبار خود هیچ تاثیری در نمره اعتبار شما ندارد.

** قبض ها را به موقع پرداخت کنید: پرداخت به موقع به وام دهنده ها و بستانکارها یکی از مهمترین عوامل موثر در کسب امتیازات اعتبار سنجی بانکی شما است (35٪ محاسبه امتیازات) مسائل گذشته مانند پرداختهای از دست رفته یا تأخیر به راحتی برطرف نمی شوند.

** اقساط خود را به موقع پرداخت نمایید: پرداخت های معوقه حتی اگر فقط چند روز با تأخیر انجام شود می توانند تأثیر منفی بر نمرات اعتبار سنجی بانکی شما بگذارند. در صورت ارائه گزینه یادآوری پرداخت از طریق درگاه های آنلاین بانک های خود. ثبت نام در پرداخت های اتوماتیک از طریق کارت اعتباری و ارائه دهندگان وام خود را در نظر بگیرید تا پرداخت ها به طور اتوماتیک از حساب بانکی شما کسر شود.

** اگر پرداختها را از دست داده اید، در جریان باشید: عملکرد اعتباری ضعیف نباید شما را برای همیشه آزار دهد. هرچه مدت زمان بیشتری پس از تأخیر پرداخت قبوض خود را پرداخت کنید، امتیازات اعتبار سنجی بانکی شما افزایش می یابد. با گذشت زمان و نشان دادن الگوی پرداخت خوب اخیر در گزارش اعتبار شما، تأثیر مسائل اعتباری گذشته بر روی امتیازهای اعتبار سنجی بانکی شما کمرنگ می شود. توجه داشته باشید که پرداخت حساب جمع آوری شده آن را از گزارش اعتباری شما حذف نمی کند و به مدت هفت سال در گزارش شما باقی می ماند. اگر در تأمین هزینه های زندگی خود مسئله ای دارید، با طلبکاران خود تماس بگیرید یا به یک مشاور معتبر اعتباری مراجعه کنید، این امر بلافاصله نمره اعتباری شما را بازسازی نمی کند، اما اگر می توانید مدیریت اعتبار خود را شروع کرده و به موقع پرداخت کنید، باید با گذشت زمان امتیاز شما افزایش یابد. کمک دریافت از خدمات مشاوره اعتباری به نمرات اعتبار سنجی بانکی شما آسیب نمی رساند. میزان بدهی خود را که از اعتبار خود استفاده می کنید یا مانده بدهی خود را به اعتبار موجود کاهش دهید، 30٪ به محاسبه امتیاز اعتبار سنجی بانکی کمک می کند. پاک کردن آن از تاریخ پرداخت آسان تر است، اما به انضباط مالی و درک نکات زیر نیاز دارد.

** بدهی را پرداخت کنید تا اینکه آن را جابجا کنید: موثرترین راه برای بهبود امتیازات اعتبارسنجی خود در این زمینه پرداخت پایین بدهی های در گردش (کارت اعتباری) است. در حقیقت، بدهی به همان مقدار اما با داشتن حساب باز کمتر ممکن است امتیازات شما را کاهش دهد. با ارائه برنامه پرداخت که بیشتر بودجه پرداخت شما را در اولویت کارتهای بالاترین قرار می دهد، در حالی که حداقل پرداختها را در حسابهای دیگر خود حفظ می کنید.

*** کارتهای اعتباری استفاده نشده را به عنوان یک استراتژی کوتاه مدت برای بالا بردن امتیازات خود نبندید.

*** چندین کارت اعتباری جدید را باز نکنید که نیازی به افزایش اعتبار موجود ندارید، این روش می تواند نتیجه معکوس داشته و در واقع امتیازات اعتباری شما را کاهش دهد.

نکات بیشتر در مورد نحوه اصلاح امتیاز اعتبار سنجی بانکی و حفظ اعتبارات

  1. اگر مدت کوتاهی است که مدیریت اعتبار را انجام داده اید، بسکمک از حساب های جدید را سریعا باز نکنید: حساب های جدید میانگین سن حساب شما را پایین می آورند، اگر اطلاعات اعتبار بیشتری نداشته باشید تأثیر بیشتری بر روی امتیازات شما خواهد داشت. همچنین اگر کاربر اعتباری جدید باشید، ایجاد سریع حساب می تواند خطرناک به نظر برسد.
  2. نرخ خود را برای خرید وام در یک بازه زمانی متمرکز انجام دهید: امتیازات اعتبار سنجی بانکی بین جستجوی یک وام منفرد و جستجوی بسکمک از خطوط اعتباری جدید تفاوت دارد، که بخشی از آن شامل مدت زمانی است که شما استعلامات خود را انجام می دهید.
  3. اگر مسئله ای داشتید سابقه اعتبارسنجی بانکی خود را دوباره ایجاد کنید: افتتاح حسابهای جدید با مسئولیت پذیری و پرداخت به موقع آنها باعث افزایش نمره اعتبار شما در طولانی مدت می شود.
  4. گزارش اعتباری خود را درخواست و بررسی کنید: این تاثیری در نمره شما نخواهد داشت، به شرطی که گزارش اعتبار خود را مستقیماً از سامانه اعتبار سنجی دریافت کرده باشید.
  5. فقط در صورت لزوم برای حساب های اعتباری جدید درخواست کنید و آنها را افتتاح نمایید: فقط برای داشتن یک ترکیب اعتبایر بهتر حساب باز نکنید؛ این احتمالاً نمره اعتبارسنجی بانکی شما را افزایش نمی دهد.
  6. کارتهای اعتباری داشته باشید اما آنها را با مسئولیت پذیری مدیریت کنید: به طور کلی، داشتن کارت های اعتباری و وام های اقساطی (و پرداخت به موقع پرداخت های شما) نمرات اعتبار سنجی بانکی شما را از نو ساخته است. به عنوان مثال شخصی که فاقد کارت اعتباری است، در مقایسه با شخصی که کارتهای اعتباری را با مسئولیت پذیری مدیریت کرده است، در معرض خطر بیشتری
  7. است.
  8. توجه داشته باشید که بستن یک حساب باعث از بین رفتن آن نمی شود: یک حساب بسته هنوز در گزارش اعتبار شما نشان داده می شود و ممکن است هنگام محاسبه نمره اعتبارسنجی بانکی شما در نظر گرفته شود.

منبع : اعتبار سنجی بانکی سیگما

منبع: شفقنا اقتصادی

به "امتیاز اعتبار سنجی بانکی خود را چگونه ترمیم و اصلاح کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امتیاز اعتبار سنجی بانکی خود را چگونه ترمیم و اصلاح کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید