تشخیص کرونا با دانگل تلفن هوشمند

به گزارش وبلاگ یاسی، محققان دانشگاه رایس یک دانگل میکروفلوئیدیکی فراوری نموده اند که می تواند وجود کروناویروس سندرم حاد تنفسی 2 را در یک قطره خون آزمایش کند و نتایج آن را پس از اتصال به تلفن همراه نشان دهد.

تشخیص کرونا با دانگل تلفن هوشمند

این آزمایش در کمتر از یک ساعت انجام می گردد و با شناسایی پروتئین نوکلئوکپسید کروناویروس سندرم حاد تنفسی 2 و با استفاده از نانودانه های مغناطیسی مملو از آنتی بادی کار می نماید. محققان در آزمایشات دریافتند دستگاه مذکور می تواند سطح بسیار کمی از پروتئین را تشخیص دهد و به عنوان یک ابزار تشخیصی حساس عمل کند.

مبارزه با کووید-19 همچنان ادامه دارد و آزمایش یکی از سلاح های معمول و کاربردی ما در جلوگیری از شیوع ویروس است. آزمایش واکنش زنجیره ای پلیمراز(PCR) همچنان بهترین آزمایش استاندارد برای تشخیص ابتلای افراد به ویروس است اما زمان بر است و برای انجام آن به حضور متخصصان و تجهیزات آزمایشگاهی بسیار پیشرفته احتیاج است. آزمایشات سریعی که در کلینیک های پزشکی، فرودگاه ها یا حتی داروخانه ها انجام می گردد نیز در جلوگیری از انتقال بسیار مفید هستند.

نکته جالب درباره دستگاه مذکور این است که می تواند پروتئین ویروسی را در یک قطره خون تشخیص دهد. دیگر افراد مجبور نیستند برای انجام آزمایش درد وارد شدن یک سواب عظیم به بینی خود را تحمل نمایند. از مزایای دیگر این دستگاه می توان به قابل حمل بودن آن اشاره نمود.

پیتر لیل هوج(Peter Lillehoj) محقق این مطالعه گفت: نکته جالب درباره دستگاه مذکور این است که به آزمایشگاه احتیاج ندارد و افراد می توانند کل عملیات آزمایش را انجام دهند و کار با ابزار مذکور آسان است.

تراشه میکروفلوئیدیک حاوی نانودانه های مغناطیسی است که با آنتی بادی علیه پروتئین نوکلئوکپسید کروناویروس سندرم حاد تنفسی 2 پر شده است. یک آهنربای خارجی نیز دانه ها را به سمت یک حسگر الکتروشیمیایی(که در پاسخ به پروتئین گرفته شده یک جریان فراوری می نماید)، می کشاند و سپس هنگامی که به تلفن هوشمند استاندارد متصل می گردد دستگاه این داده ها را برای تفسیر آسان نتایج به یک برنامه می فرستد. این آزمایش سریع است و در کمتر از 55 دقیقه نتیجه را نشان می دهد و می تواند به اندازه 50 پیکوگرم پروتئین در هر میلی لیتر را تشخیص دهد.،ایسنا

اخبار ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینچا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "تشخیص کرونا با دانگل تلفن هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص کرونا با دانگل تلفن هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید