خبرنگاران مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی خوزستان: سبد سوختی گازمایع برای خودرو نداریم

به گزارش وبلاگ یاسی، اهواز- خبرنگاران - مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) گفت: چیزی با عنوان سبد سوختیگاز مایع برای خودروهای شخصی و عمومی دراستان نداریم و شرکت متبوع متعهد به تامین چنین سهمیه سوختی نیست.

خبرنگاران مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی خوزستان: سبد سوختی گازمایع برای خودرو نداریم

نعمت الله نجفی روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگاروبلاگ یاسی اضافه کرد: گازمایع یا ال.پی جی که خودروهای شخصی به صورت غیرمجاز از آن استفاده می نمایند وخطرآفرین نیز هست و به نوعی ازسهمیه سوخت خانگی است.

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) ادامه داد: در خوزستان 2 سبد سوختی برای خودروهای سبک که شامل بنزین و گاز سی.ان.جی است تعریف شده و باید از فعالیت صندلی ها با عنوان سوخت ال.پی.جی برای خودروها جلوگیری کرد.

وی اشاره ای به این موضوع نکرد که مسوولیت برخورد با صندلی های غیرمجاز عرضه گازال.پی.جی در سطح استان با کدام دستگاه اجرایی یا نظارتی است.

در سال های اخیر موارد زیادی از انفجار و آتش سوزی خودروهایی که مشغول سوخت گیری غیرمجاز گازمایع بودند در نقاط مختلف خوزستان گزارش شده و در بعضی موارد منجر به فوت یا مصدوم شدن سرنشینان خودروها شده بود.

از تعداد صندلی های غیرمجاز گاز مایع در خوزستان آماری در دست نیست ولی در بیشتر شهرهای خوزستان ، این نوع صندلی ها در مناطق حاشیه ای شهرها و جاده های بین راهی فعال هستند.

نجفی یکی از دلایل کمبود گاز مایع(کپسول 11 کیلویی گاز) درسطح استان در ماه های اخیر را استفاده زیاد و غیرمجاز از گاز مایع برای خودرهای سواری گفت واضافه کرد: با اجرای طرح توزیع هوشمند(الکترونیکی) که از اول شهریور ماه آغاز شده کمبود گاز مایع رفع می گردد و این نوع سوخت به مصرف نمایندگان واقعی در مناطق روستایی و شهری فاقد گاز طبیعی استان خواهد رسید.

نجفی اضافه کرد: تا به امروز 57هزار خانوار شهری و روستایی فاقد گاز شهری در خوزستان که مشمول دریافت گاز مایع هستند شناسایی شده اند.

وی از بخشداری های خوزستان خواست در صورت شناسایی خانوارهای فاقد گازشهری که در فهرست دریافت نمایندگان مجاز گاز مایع قرار نگرفته اند آنان را به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز معرفی نمایند تا سهمیه ای برای آنان در نظرگرفته گردد.

کاهش 20درصدی مصرف بنزین در خوزستان

مدیرشرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) از کاهش 20درصدی مصرف بنزین در پنج ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال اطلاع داد.

نجفی علت کاهش مصرف بنزین را شیوع بیماری کرونا ، کاهش سفرهای درون و برون شهری و اجرای طرح سهمیه بندی بنزین که از آبان ماه سال گذشته اجرایی شد بیان نمود.

وی در عین حال از افزایش 30درصدی مصرف گاز سی.ان.جی در خوزستان پس از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین اطلاع داد و اضافه کرد:مزیت نسبی این نوع سوخت در مقایسه با بنزین علت اصلی افزایش مصرف گاز سی.ان.جی گفت.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی خوزستان: سبد سوختی گازمایع برای خودرو نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی خوزستان: سبد سوختی گازمایع برای خودرو نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید