مشترکان پرمصرف برق باید پول مصرف مازاد خود را پرداخت نمایند

به گزارش وبلاگ یاسی، خبرنگاران - عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: سقف الگوی مصرف باید به گونه ای مشخص گردد که برای یک زندگی معمولی و مصرف عادی جوابگو باشد و مشترکان پرمصرف برق بایستی پول مصرف مازاد خود را بپردازند.

مشترکان پرمصرف برق باید پول مصرف مازاد خود را پرداخت نمایند

به گزارش وبلاگ یاسی، مجید یوسفی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مصوبه هیئت دولت درخصوص افزایش پلکانی تعرفه مصرف مازاد بر الگوی مشترکان پرمصرف برق، گفت: عدالت بر این حکم می نماید تا هر فرد به هر میزانی که بیشتر از سقف الگوی مصرف از برق، آب و گاز استفاده می نماید، بهای واقعی آن را بپردازد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعلاوه این موضوع نباید صرفا مختص مشترکان خانگی باشد، چراکه صنایع کشور نظیر فولاد یا سیمان و حتی خودروسازان که نرخ محصولات تولیدی خود را با نرخ دلار با مردم حساب می نمایند هم نباید انرژی را رایگان دریافت نمایند.

یوسفی با بیان اینکه صنایعی نظیر پتروشیمی و فولادها که سودهایی چند ده هزار میلیارد تومانی دارند باید پول انرژی خود را بپردازند، افزود: به یقین در حوزه مصارف خانگی نیز اقشاری که در شمال تهران و در منطقه ها خوش آب و هوا ویلا و استخر دارند باید پول مصرف مازاد خود را بپردازند، در حوزه گاز نیز همین طور است. چراکه اکنون ثروتمندان بیشتر از یارانه استفاده می نماید.

وی بیان نمود: ما از مصوبه هیئت دولت در این حوزه حمایت می کنیم، چراکه منابع انرژی برای کشور ارزشمند بوده و برای ضابطه مند کردن مصرف چه در حوزه خانگی و چه در حوزه صنعتی باید گام برداشته گردد، اما ازسوی دیگر انتظار می رود سقف مصرف الگو واقعی در نظر گرفته گردد نه اینکه فردی که در خانه خود نیز مصرف متوسطی دارد، مشمول این مصوبه گردد یا اینکه برق کوره های آجرپزی یا کارگاه های کوچک که 10 درصد پتروشیمی ها مصرف دارند نیز با نرخ بالا محاسبه گردد و توان اندک این بخش گرفته گردد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید نمود: از نظر ما مصوبه هیئت دولت برای افزایش پلکانی تعرفه برق مشترکانی که بیش از الگو مصرف دارند به عدالت نزدیک تر است، اما این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که سقف الگوی مصرف باید برای یک زندگی معمولی و مصرف عادی دربرگیرنده باشد.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "مشترکان پرمصرف برق باید پول مصرف مازاد خود را پرداخت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشترکان پرمصرف برق باید پول مصرف مازاد خود را پرداخت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید