وجود زیرساخت های فراوری اتوبوش شهری در آذربایجان شرقی

به گزارش وبلاگ یاسی، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به وجود کارخانه ها و زیرساخت های فراوری اتوبوس درون شهری در استان، بر ضرورت ورود جدی صنعتگران به این عرصه تاکید نمود.

وجود زیرساخت های فراوری اتوبوش شهری در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ما در تبریز، داود بهبودی ظهر امروز در جلسه تدوین و نهایی سازی برنامه های رشد مالی استان در بخش صنعت، اظهار کرد: دستیابی به رشد مالی هشت درصدی تکلیف برنامه ششم توسعه بود که عملکرد مالی کشور نشان می دهد این اندازه رشد تحقق نیافته است.

وی اضافه کرد: در مقطع کنونی دولت اصلی ترین اولویت خود را روی تحقق رشد مالی متمرکز نموده؛ بر این اساس ضروری است تمام منابع و ظرفیت های استان در جهت توسعه صادرات، ارتقاء بهره وری، جذب سرمایه گذاری و در نهایت دستیابی به رشد مالی مورد انتظار ساماندهی گردد.

بهبودی بر لزوم تکمیل زنجیره تامین صنایع اولویت دار استان از جمله ساخت ماشین آلات، قطعات خودرو، لوازم خانگی و کیف و کفش، تاکید و توضیح داد: با تکمیل زنجیره ارزش و تامین این صنایع می توان زمینه توانمندسازی و رقابت پذیری واحدهای فراوریی استان را ارتقاء بخشید.

این اقتصاددان بعلاوه استفاده از ظرفیت منطقه آزاد ارس و منطقه ویژه مالی سهلان به عنوان پارک لجستیک را برای تحقق رشد مالی مورد انتظار ضروری برشمرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی توضیح داد: جایگاه صنعتی استان در کشور هرچند قابل قبول است، ولی باید برای ارتقاء این جایگاه برنامه ریزی های موثرتری صورت گیرد.

وی با انتقاد از رشد شتابان صنایع فولادی در استان، گفت: با روندی که پیش می رود آذربایجان شرقی تبدیل به پناهگاه صنایع آلاینده در کشور شده است که برای این مسئله نیز باید چاره اندیشی های لازم صورت گیرد.

فراوری کامیونت و کامیون در آذربایجان شرقی

در این جلسه رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی، به تشریح اقدامات و برنامه های بخش صنایع و معادن بر اساس ملاحظات تحقق رشد مالی پرداخت و گفت: در استان چهار هزار و 190 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری فعالیت می نمایند، تعداد 680 فقره جواز تأسیس هم صادر شده است.

غلامعلی راستی توضیح داد: در مجموع حدود 4800 واحد فعال صنعتی در استان با اشتغالزایی 130 هزار نفری فعالیت می نمایند.

وی اضافه کرد: برای توسعه بخش صنعت در نظر داریم 110 واحد راکد و نیمه فعال صنعتی استان را که 22 واحد از اینها در خارج از شهرک ها و 88 واحد نیز داخل شهرک ها مستقل شده اند را به چرخه فراوری بازگردانیم.

راستی فراوری خودرو در استان را از جمله طرح های اولویت دار صنعت برشمرد و گفت: یکی از شرکت های مستقر در استان بزودی فراوری کامیونت و کامیون را در داخل استان آغاز می نماید.

این مسئول اندازه صادرات استان را در هشت ماهه گذشته یک میلیارد دلار اعلام و توضیح داد: در این مدت اندازه صادرات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 53 درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان صمت استان در ادامه به تشریح شرایط معدنی آذربایجان شرقی پرداخت و اضافه کرد: ظرفیت ذخایر معادن استان 8.7 میلیارد تن و رتبه اول ذخایر معدنی متعلق به آذربایجان شرقی است.

راستی اذعان داشت: از حدود 70 نوع ماده معدنی شناخته شده کشور 52 نوع ماده معدنی در استان وجود دارد.

وی راه اندازی معدن نفلین سینیت با 5.2 میلیارد تن ذخیره معدنی و کارخانه کاتد مس را از جمله مگاپروژه های بخش معدن استان بیان کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "وجود زیرساخت های فراوری اتوبوش شهری در آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود زیرساخت های فراوری اتوبوش شهری در آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید