چطور دیوار پشت تلویزیون را متناسب با نوع دکوراسیون تزیین کنیم؟

به گزارش وبلاگ یاسی، دیوار پشت تلویزیون امروزه سبک و تزئینات خاص خود را دارد. با اینکه تغییر در این قسمت کوچک است و هزینه زیادی هم ندارد، ولی تغییر و تحول زیادی در منزل ایجاد خواهد نمود. حتی گاهی اوقات تزیین دیوار پشت تلویزیون آن را به نقطه کانونی منزل تبدیل می نماید. اما این سؤال پیش می آید که دیوار پشت تلویزیون را چگونه تزیین کنیم؟ چه رنگی استفاده کنیم؟ چه متریال و سبکی انتخاب کنیم؟ جواب همه سؤالات شما در همین مطلب است. پس با ما در یکی دیگر از مقالات کاربردی همراه باشید.

چطور دیوار پشت تلویزیون را متناسب با نوع دکوراسیون تزیین کنیم؟

لذت داشتن شیک ترین دیوار پشت تلویزیون فقط با همین نکات ساده

شاید با خودتان فکر کنید که برای داشتن دیواری زیبا و مجذوب نماینده برای فضای پشت تلویزیون، باید هزینه زیادی کنید یا اینکه اصلا منزل شما مناسب چنین تزیینی نباشد. اما ما به شما ثابت می کنیم که بسته به سبک دکوراسیون داخلی چطور می توانید با صرف هزینه ای معقول، زیباترین دیوار پشت تلویزیون را داشته باشید.

  • دیوار پشت تلویزیون با کناف: کناف یکی از برترین متریال ها برای تزئین این فضاست. شما می توانید با کناف هر طرح و مدلی که می پسندید را اجرا نموده و حتی طرح های مفهومی و یا جادار برای قرارگیری اکسسوری طراحی کنید.
  • دیوار پشت تلویزیون با گچ: متریال گچ برای تزئین ارزان قیمت این فضا بسیار مناسب است. کسانی که قصد دارند طرح های ساده و مینیمال یا کنده کاری ظریف اجرا نمایند، این متریال برترین گزینه است. امروزه پنل های پیش ساخته گچ بری شده هم وجود دارند که احتیاج به اجرای بنایی نیست و نصب بسیار راحت و کثیف کاری بسیار کمی دارند.
  • دیوار پشت تلویزیون با سنگ آنتیک: مدل دیوار پشت تلویزیون تازه که امروزه در خانه های لوکس و مدرن هم هواداران زیادی پیدا نموده، تزیین با سنگ آنتیک است. زیبایی و درخشندگی این سنگ ها بسیار زیباست و حتی می توانید با نورپردازی داخلی، زیبایی آنها را در شب چندین برابر کنید.
  • دیوار پشت تلویزیون با کاغذ دیواری: یکی از روش های تزئین دیوار پشت تلویزیون تازه این است که از کاغذ دیواری بهره ببرید اما دو نکته بسیار مهم وجود دارد. چون هدف از تزئین این فضا، تبدیل آن به نقطه کانونی و نمود پیدا کردن می باشد به همین علت تنها در صورتی مجاز به استفاده از کاغذ دیواری هستید که سایر دیوارهای اتاق نشیمن ساده باشند. نکته بعدی این است که رنگ کاغذ دیواری باید در تضاد با رنگ سایر دیوارهای اتاق نشیمن باشد. نکته مثبت کاغذ دیواری این است که می توانید طرح تزئین دیوار پشت تلویزیون سه بعدی هم داشته باشید و تنوع طرح بسیار زیاد است.
  • دیوار پشت تلویزیون با سرامیک و کاشی: اگر در پی زیبایی طرح سنگ هستید اما بودجه کافی ندارید، به شما سرامیک و کاشی تزئینی پیشنهاد می کنیم. این نوع متریال ها مقاومت بالایی دارند و طرح و رنگ آنها بسیار متنوع است تا به راحتی بتوانید متناسب با سبک دکوراسیون داخلی به تزئین این دیوار بپردازید. این نوع دیوارپوش پشت تلویزیون قیمت مناسب و زیبایی بسیار زیادی دارد.
  • دیوار پشت تلویزیون با چوب: چوب برای کسانی که عاشق طبیعت هستند و سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک یا روستیک دارند بسیار مناسب است. متریال چوب در انواع مختلف مثل بلوط، راش، بامبو و غیره موجود است که بسته به سلیقه شما در طرح و رنگ قابل انتخاب هستند. اما توجه داشته باشید که برای فضای کوچک اتاق نشیمن سعی کنید از طرح های روشن بهره ببرید و برای فضای عظیم در پی رنگ های تیره چوب باشید.
  • دیوار پشت تلویزیون با ام دی اف: ام دی اف گزینه ای ارزان تر برای کسانی است که در پی استفاده از مدل یا طرح چوب در منزل خود هستند. توجه داشته باشید که بیشترا توصیه می گردد جنس و رنگ ام دی اف مورد استفاده برای دیوار پشت تلویزیون با جنس و رنگ ام دی اف کابینت و میز تلویزیون یکسان باشد.
  • دیوار پشت تلویزیون با آینه: یکی از روش های تازه و مجذوب نماینده و البته پرطرفدار امروزی، تزئین دیوار پشت تلویزیون مدرن، استفاده از آینه ها با شکل و رنگ های مختلف است. دقت کنید که اگر دیوار شما عرض زیاد و ارتفاع کمی دارد از آینه های مستطیلی، نامتقارن و طرح شکسته بهره ببرید اما برای دیوارهایی که عرض کم و ارتفاع زیادی دارند از آینه های لوزی، مربعی و شش ضلعی استفاده نمایید. رنگ آینه هم با توجه به فضای دکوراسیون داخلی منزل انتخاب کنید و دقت داشته باشید که این دیوار باید نقطه کانونی باشد پس رنگ آن باید کاملا واضح جلوه کند.
  • تزیین دیوار پشت تلویزیون با استیکر: یکی از مقرون به صرفه ترین روش های تزیین دکوراسیون خانه دیوار پشت تلویزیون استفاده از استیکر است. حتی این گزینه برای مستأجرنشینان هم قابل استفاده است. چون استیکرها روکش های PVC هستند که روی هر نوع سطحی قابلیت چسبندگی داشته و حتی موقع کندن هم هیچ آسیبی نمی زنند. از طرفی هر موقع از طرح و مدل آن خسته شدید به راحتی می توانید جدا کنید و دوباره از بین هزاران مدل مختلف، طرح دیگری انتخاب کنید.
  • پتینه دیوار پشت تلویزیون: برای کسانی که در پی تزئین دیوار پشت تلویزیون کلاسیک هستند و در عین حال هزینه تزئین با چوب طبیعی را ندارند، یکی از گزینه ها پتینه کاری است. پتینه کاری، دیرتر کثیفی و گرد و غبار را نشان می دهد تا زیاد روی تمیزی حساس نشوید. قابلیت شستشوی پتینه وجود دارد و در صورت آسیب تماشا می توان همان قسمت را با هزینه ای اندک تعمیر کرد.
  • پوستر دیوار پشت تلویزیون: مدل دیوار پشت تلویزیون تازهتر نسبت به کاغذ دیواری است. پوسترها تصاویری یکپارچه در ابعاد عظیم هستند و تنوع طرح و رنگ آنها بسیار زیاد است. می توانید تصویر یا عکس دلخواه خود را کار کنید و حتی مدل های سه بعدی نصب نمایید. حتی این متریال برای دیوار پشت تلویزیون ساده هم مناسب است. پوسترها مجذوب نمایندهیت بصری زیادی داشته و هواداران خاص خود را دارد.

دیوار پشت تلویزیون را چه رنگی کنیم؟ بیشتر طراحان و دکوراتورهای داخلی، توصیه می نمایند از رنگ های تیره مثل ذغالی، آبی تیره، نفتی، مشکی، قهوه ای تیره و غیره بهره ببرید.

با این کار بازتاب نور کمتر شده و چشم مخاطب کمتر اذیت می گردد.از طرفی یاری می نماید تا تمام حواس مخاطب به صفحه تلویزیون باشد و تصویر تلویزیون کیفیت بهتری پیدا کند.

منبع: اتاق

به "چطور دیوار پشت تلویزیون را متناسب با نوع دکوراسیون تزیین کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور دیوار پشت تلویزیون را متناسب با نوع دکوراسیون تزیین کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید