کتاب

چگونه در تعطیلات فلسفه بخوانیم؟

علیرضا اسمعیل زاده؛ خیلی از ما از نوجوانی و حتی کودکی سوال های بزرگ و عمیقی دربارۀ هستی و زندگی در ذهنمان داشته ایم که هیچوقت ما را رها نکرده اند. شاید اینطور سوال ها خیلی وقت ها به خاطر دغدغه های روزمرۀ زندگی از مرکز توجه ما بیرون افتاده باشند، اما در...

25 خرداد 1401

شانزدهمین جشنواره شعر فجر برگزیدگان خود را شناخت

برگزیدگان شانزدهمین جشنواره شعر فجر در بخش های مختلف معرفی شدند.

24 اردیبهشت 1401

ارتقای درک مفاهیم اقتصادی در سطح جامعه را دنبال می کنیم

به همت مرکز پژوهش های اتاق ایران، مراسم رونمایی از کتاب اقتصاد برای سیاست گذاران؛ راهنمایی برای غیراقتصادی ها با حضور مترجم این اثر برگزار شد.

2 اسفند 1400

عضو هیئت علمی دانشگاه زابل به عنوان استاد برگزیده پژوهش استان سیستان و بلوچستان انتخاب شد

عضو هیئت علمی دانشکده علوم پایه دانشگاه زابل، از سوی حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان به عنوان استاد برگزیده پژوهش استان در سال 1400، مورد تقدیر قرار گرفت.

20 بهمن 1400

طلوع صنعت هوایی: نقشه ها و پوسترهای تاریخی

خبرنگاران میخواهد در این مقاله نقشه های راستا و پوسترهای روزهای آغازین خطوط هوایی عمومی ارائه دهد.

15 بهمن 1400

مجموعه داستان باد مرگ در مشهد رونمایی شد

خبرنگاران/خراسان رضوی مجموعه داستان باد مرگ اثر سروش مظفر مقدم در مشهد رونمایی شد.

5 آذر 1400

انتشار نمایشنامه برگزیده جشنواره تئاتر فجر که به الهام کردا تقدیم شد

تهران (پانا) - نمایشنامه برگزیده جشنواره تئاتر فجر در قالب کتاب منتشر شد.

31 شهریور 1400

مقایسه ارزیابی دانشجویان در ایران و جهان ، قوانین آموزشی مانع عملکرد درست اساتید است خبرنگاران

ارزشیابی دانشجویان یکی از جنبه های مهم در فرایند فعالیت های آموزشی است؛ به همین منظور به مقایسه نحوه این ارزیابی در کشور های جهان با کشور ایران پرداختیم.

23 فروردین 1400

مبانی آفرینش در موسیقی ایران کتاب شد

کتاب مبانی آفرینش در موسیقی ایران (روش شریف لطفی) نوشته علی ابراهیمی منتشر و راهی بازار موسیقی کشور شد.

10 اسفند 1399

آمار دقیق بیماران و کالاهای ضروری تهیه شود

یک کارشناس امور اقتصادی گفت: دولت باید آمار دقیقی از مصرف کنندگان دارو و بیماران کشور، همچنین کالاهای ضروری در اختیار داشته باشد تا در صورت نیاز پوشش داده شوند.

27 بهمن 1399

فعالیت کتابداران کتابخانه&zwnjهای شهرداری در فضای مجازی، مناسب&zwnjسازی کتابخانه&zwnjهای شهرداری برای معلولان ادامه دارد

سید علیرضا فاطمیان پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، درباره مناسب سازی اقدامات و محیط کتابخانه های سازمان شهرداری برای معلولان و افراد کم توان بیان نمود: پس از قاعده کرونا بسیاری از مناسبات کتابخانه...

19 دی 1399

دو روایت از خلبان شهید عباس دوران

صدام حسین برای تحقیر کردن خلبانان ایرانی در یک مصاحبه تلویزیونی به خبرنگار خارجی گفت: به هر جوجه کلاغ ایرانی که بتواند به 500 مایلی نیروگاه بصره نزدیک شود حقوق یک سال خود را جایزه خواهم داد.

1 آذر 1399

شایسته تقدیر کتاب سال جایزه خود را اهدا کرد

به گزارش خبرنگاران ، امید طبیب زاده، که اهتمام گر کتاب طبقه بندی وزن های شعر فارسی اثر شایسته تقدیر سی وهفتمین دوره جایزه کتاب سال ایران است، با ارسال نامه به علی اصغر محمدخانی، دبیر جایزه انتخاب ترجمه برتر سال با عنوان ابوالحسن نجفی، جایزه نقدی خود...

18 آبان 1399

مازندران؛ رشد 89 درصدی فروش کتاب در تابستانه نسبت به بهارانه

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، طرح تابستانه کتاب 1399 که از 18 تا 30 مرداد به مدت 13 روز همزمان با سراسر کشور در 26 کتابفروشی معتبر مازندران نیز برگزار شده بود، با استقبال قابل توجه مازندرانی ها و رشد نزدیک...

17 مهر 1399

مهلت ثبت نام کتاب های درسی امشب به انتها می رسد

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: دانش آموزانی که تا به امروز اقدام به خرید اینترنتی کتاب درسی نکرده اند فقط تا ساعت 24 امشب فرصت دارند کتاب های درسی را خریداری کنند.

16 مهر 1399

کتابخانه های سیار کتاب ها را به کتابخوان های روستایی می رسانند

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قزوین گفت: با همکاری سپاه صاحب الامر(عج) قزوین اقدام به ساخت کتابخانه های سیار کردیم که این کتابخانه ها کتاب ها را به اهالی کتابخوان روستاهای محروم می رسانند.

10 مهر 1399

خبرنگاران مقایسه نگاه ابن سینا و فارابی در مابعدالطبیعه

تهران-خبرنگاران- کتاب مابعدالطبیعه از دیدگاه فارابی و ابن سینا به تالیف لیلا کیان خواه و از سوی انتشارات موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در سال 1397 چاپ و عرضه شده است.

14 شهریور 1399

رضا داوری اردکانی: کرونا یک بیماری پست مدرن است

در هفته های جاری بسیاری از اهل نظر و اصحاب فکر و فیلسوفان دنیا درباره بحران کرونا، علل و عوامل پدید آورنده آن و پیامدهایش بحث کردند.

14 تیر 1399