صنایع دستی

استقرارهای 7000 ساله در خراسان جنوبی شناسایی شد

در آنالیز باستان شناسی دهستان پترگان شهرستان زیرکوه، استقرارهایی متعلق به هزاره پنجم قبل از میلاد حدود 7 هزار سال قبل شناسایی شد.

21 تیر 1401

درج هم زمان قیمت تولیدکننده و مصرف کننده روی کالا ها از امروز

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی از درج هم زمان قیمت تولیدکننده و مصرف کننده روی کالا ها از امروز اطلاع داد.

20 خرداد 1401

ماموریت ضرغامی برای رایزنان فرهنگی

عزت الله ضرغامی اعلام نمود: رایزنان فرهنگی نماینده وزارت میراث فرهنگی، #جهانگردی و صنایع دستی در خارج از کشور هستند و جذب جهانگرد اولویت اول آن ها است.

20 اردیبهشت 1401

استان زنجان نمونه ای از ظرفیت ها و افتخارات ما در میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: استان زنجان نمونه ای از ظرفیت ها و افتخارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

11 دی 1400

ایجاد ساختمانی بتنی و ناهمگون با بافت تاریخی یزد در مجاورت کتابخانه مرکزی

ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، ایجاد ساختمانی بتنی و ناهمگون با بافت تاریخی یزد در مجاورت کتابخانه مرکزی صورت می گیرد.

15 آبان 1400

(ویدئو) کشف اسکلت کودک 12 هزار ساله در بهشهر

باستان شناسان هنگام کاوش در غار باستانی هوتو بهشهر اسکلت کودک 12 هزار ساله را کشف کردند.

3 مرداد 1400

عملیات اجرایی اردوگاه گردشگری موگرمون لنده در کهگیلویه و بویراحمد شتاب گرفت

خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اختصاص اعتبارات بیناد علوی کشور، عملیات اجرایی اردوگاه گردشگری موگرمون در شهرستان لنده شتاب گرفته است.

28 فروردین 1400

تکمیل پروژه های بزرگ زیرساختی منطقه آزاد انزلی سرعت می گیرد

مهندس سید مهدی نقوی در تداوم بازدیدهای میدانی و بررسی حضوری فرایندهای اجرایی طرح های زیرساختی این منطقه، از مجتمع بندری کاسپین و کارگاه ساخت راستا ریل راه آهن بازدید به عمل آورد.

17 اسفند 1399

تقویم رویدادهای گردشگری اسفراین تهیه می گردد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اسفراین گفت: تقویم رویدادهای گردشگری این شهرستان با هدف توسعه و پایداری صنعت گردشگری در دوران پساکرونا در دست تهیه است.

8 مهر 1399

خبرنگاران توسعه همه جانبه، کلیدواژه دولت برای مناطق محروم

ارومیه- خبرنگاران- شهرستان مرزی چالدران در شمال غربی آذربایجان غربی قرار گرفته است که از دیرباز، منطقه ای محروم بوده ولی دولت تدبیر و امید، با همه توان در جهت بالابردن ظرفیت ها و شاخص های این منطقه گام برداشته که نتایج بسیار خوبی در پی داشته است.

18 شهریور 1399

برگزاری تور های آشناسازی همزیستی گردشگری با کرونا

مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از برگزاری تور های آشناسازی در دوران همزیستی گردشگری با کرونا اطلاع داد.

10 شهریور 1399

تنوع فرهنگی باید در سیاست گذاری صنعت گردشگری مدنظر قرار گیرد

رئیس اتاق شهرکرد با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: ساکنان این استان سفیران فرهنگ، آداب، رسوم و خلاقیت ایرانیان در دنیا هستند و این مسئله مزیت مهمی است که باید در سیاست گذاری حوزه صنعت گردشگری این استان مدنظر باشد؛ چراکه توسعه...

9 شهریور 1399

شتاب در تایید تقاضای تسهیلات واحدهای گردشگری در دستور کار ادارات کل استانی قرار گیرد

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ادارات کل استانی در تایید تقاضای تسهیلات واحدهای گردشگری آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا، شتاب نمایند.

23 مرداد 1399

افزایش 16، 5درصدی اقامت در مراکز اقامتی آذربایجان غربی در سال 98

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: سال گذشته در مقایسه با سال 97 اقامت در مراکز اقامتی سطح استان 16/5 درصد افزایش داشته است.

25 خرداد 1399